plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۳۹۸۲۰
در جلسه تجلیل از اصحاب رسانه مراغه

عضو مجلس خبرگان رهبری: خبرنگاران اهل مطالعه و تحقیق باشند

خبرنگاری ایثار و فداکاری نیاز دارد
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه، فعالیت خبرنگاری را رسالتی مهم خواند و گفت: خبرنگاران باید اهل مطالعه و تحقیق باشند و اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری: خبرنگاران اهل مطالعه و تحقیق باشند
به گزارش سرویس فرهنگ ایصال نیوز، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی یکشنبه‌شب در جلسه تجلیل از اصحاب رسانه مراغه که در دفتر امام جمعه برگزار شد، افزود: خبرنگاری و اطلاع‌رسانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به هیچ وجه نباید کم‌اهمیت تلقی شود.

وی با بیان ینکه اگر ماجرای کربلا اطلاع‌رسانی نشده بود، شیعیان از حقیقت پیروزی خون بر شمشیر بی‌اطلاع بودند، اضافه کرد: امروز هم خبرنگاران در غزه جان خود را در طبق اخلاص می‌گذارند و صدای مظلومیت مردم غزه را به گوش جهانیان می‌رسانند.

آیت‌الله پورمحمدی با بیان اینکه تاکنون ۱۶۵ خبرنگار در غزه شهید شده است، اظهار کرد: همین جایگاه والای کار اطلاع‌رسانی نیز ایجاب می‌کند که خبرنگاران در کار خودشان تخصص داشته باشند.

وی با بیان اینکه انتشار خبر ناقص و دارای جمله‌بندی ناصحیح در حقیقت کم‌اهمیت دانستن امر اطلاع‌رسانی است، تاکید کرد: خبرنگاران باید به کار خود اهمیت و ارزش بدهند و لازمه آن مطالعه و تحقیق است.

وی سرعت، دقت و صحت را سه مولفه جدایی‌ناپذیر اطلاع‌رسانی دانست و ادامه داد: دقت نباید فدای سرعت شود و صحت بر دیگر مولفه‌ها ارجحیت دارد تا جایی که گاهی یک خبر می‌تواند به یک شایعه بزرگ دامن بزند و تکذیب آن هم موثر واقع نشود.

امام جمعه مراغه امانتداری را جزو اصول حرفه‌ای کار خبرنگاری دانست و افزود: رعایت اصول حرفه‌ای در هر کاری ضروری بوده اما در امر اطلاع‌رسانی که با اندیشه مردم سر وکار دارد، بسیار حیاتی است.

وی به انعکاس اخبار دفاع مقدس و شهادت برخی از خبرنگاران از جمله شهید «محمود صارمی»، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی هم اشاره و بیان کرد: خبرنگاری ایثار و فداکاری نیاز دارد و به نوبه خودم از همه اصحاب رسانه بابت انعکاس اخبار منطقه تشکر می‌کنم.

آیت‌الله پورمحمدی همچنین از مسئولان محلی مراغه هم خواست تا نقدپذیر باشند و اضافه کرد: نقد نباید به عنوان مچ‌گیری تلقی شود و لازمه کار خبرنگاری است.

بر اساس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه، اکنون ۱۷ نشریه کاغذی محلی، پنج نمایندگی و ۲۱ رسانه الکترونیکی و پایگاه خبری فعال در مراغه وجود دارد.

گفتنی است آیت‌الله پورمحمدی هرساله از دیگر مسئولان مراغه پیشی می‌گیرد و جلسه‌ای را برای بزرگداشت مقام شهدای رسانه و تجلیل از اصحاب رسانه شهرستان برگزار می‌کند. ا یر نا

انتهای پیام/*

 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما