plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
کد مطلب : ۳۹۶۶۸

هشدار مصر نسبت به احتمال وقوع جنگ فراگیر در لبنان

مصر با هشدار نسبت به خطرات وقوع جنگ فراگیر در لبنان، با توجه به وقایع اخیر روستای مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه گفت این مساله می‌تواند به یک جنگ منطقه‌ای فراگیر منجر شود.
هشدار مصر نسبت به احتمال وقوع جنگ فراگیر در لبنان
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای با تاکید بر اهمیت حمایت از لبنان، مردم و نهادهای این کشور از جامعه جهانی خواست برای دور نگاه داشتن مردم منطقه از پیامدهای فاجعه بار جنگ، که ممکن است تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی باشد، هرچه سریعتر مداخله کند.

مصر همچنین با هشدار دوباره نسبت به خطرات ادامه جنگ اسرائیل علیه باریکه غزه، خواستار لزوم دستیابی به یک آتش بس فوری و همه جانبه شد که هر چه سریعتر به رنج انسانی در باریکه غزه پایان دهد و جامعه بین المللی را قادر سازد تا پیامدهای منفی این بحران بر ملت فلسطین و امنیت و ثبات منطقه را مهار کند.

عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان، پس از کشته شدن 12 نفر در اثر اصابت موشک به مجدل شمس، هشدار داد که هرگونه حمله بزرگ اسرائیل به جنگ منطقه ای منجر خواهد شد.

منطقه مجدل شمس در بلندی‌های اشغالی جولان شامگاه شنبه هدف موشک قرار گرفت. این حمله منجر به کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن شمار دیگری شد.

در پی این حمله، رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را عامل آن معرفی کردند، اما حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ ارتباطی با حمله مجدل شمس ندارد.

برخی منابع رسانه‌ای نیز فاش کردند که علت حادثه مجدل شمس در جولان اشغالی، موشک ضدهوایی ارتش رژیم صهیونیستی بوده که به یک ورزشگاه فوتبال اصابت کرده است. العا لم 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما