plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۳۹۶
ناآرامی ها در سودان شدت گرفت

گسترش تظاهرات در سودان و دعوت به اعتصاب سراسری

بیش از یک ماه از ناآرامی ها و تظاهرات در سودان می گذرد و احزاب و گروهای مخالف دولت دامنه خواسته های معترضان را از سطح مسایل معیشتی به درخواست استعفای عمر البشیر رییس جمهور سودان افزایش دادند. برخی آگاهان بهره برداری بیگانگان از اعتراضات مردم برای تضعیف عمر البشیر به سبب دیدار دو ماه پیش او از سوریه را علت تشدید بحران می دانند.
گسترش تظاهرات در سودان و دعوت به اعتصاب سراسری

به گزارش ایصال نیوز، منابع خبری بین المللی از گسترش تظاهرات خیابانی در سودان خبر می دهند. نیروهای ضد شورش و امنیتی سودان روز دوشنبه با استفاده از باتوم و گاز اشک آور به مقابله با تظاهر کنندگان در شهر قضارف در شرق سودان پرداختند.
خبرگزاری الجزیره گزارش داد همچنین از تحصن استادان دانشگاه خارطوم در داخل دانشگاه و خواست آنان مبنی بر تغییر مسالمت آمیز قدرت خبر داد. اتحادیه های صنفی سودان نیز روز سه شنبه (امروز) را روز اعتصاب سراسری اعلام کردند. 
همچنین ویدئوهایی در شبکه های مجازی منتشر شده که خبر از گسترش تظاهرات در سودان و برخورد با تظاهر کنندگان می دهد.
همچنین برخی خبرها حاکی از تصمیم مقامات سودان برای آزادی بازداشت شدگان، برطرف نمودن محدودیتهای اعلام شده و شروع مذاکره با مخالفان و سران احزاب برای کنترل اوضاع است.  
رئیس جمهور سودان هفته گذشته با انحلال دولت ائتلاف ملی، در همه شهرها تمامی فرمانداران را برکنار و فرمانداران نظامی را منصوب و در کل کشور به مدت یکسال حالت فوق العاده اعلام کرد .
انتهای پیام /*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما