plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۳۹۲۳۰
در نشست خبری مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان

حجت الاسلام مظاهری: بزودی طرح حرکت در مسیر رفع منکرات محلات اجرا خواهد شد

دهه اول مُحرم بعنوان دهه احیای امر به معروف نامگذاری شده است
مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان این‌که بزودی با فعال شدن شورای امر به معروف و نهی از منکر در یکهزار و ۱۰۰ مسجد دیگر استان، طرح حرکت در مسیر رفع منکرات محلات نیز اجرا خواهد شد، تصریح کرد: آن شورای امر به معروف محله با محوریت مسجد و ائمه جماعات، مسائل مختلف محله در حوزه‌های شهری، فرهنگی، بهداشت و اجتماعی را طبقه‌بندی و حل می کند.
حجت الاسلام مظاهری: بزودی طرح حرکت در مسیر رفع منکرات محلات اجرا خواهد شد
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز، حجت الاسلام مظاهری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران در مجتمع مطبوعاتی اصفهان افزود: این گروه‌ها در موضوع آب و محیط زیست، واگذاری سهمیه قیر، توزیع اقلام و ‌کالابرگ، قیمت‌گذاری اجناس و خدمات، قاچاق سوخت، کشف برخی تخلف‌ها و نظارت بر نهادهای اجرایی، فعالیت‌های موثری انجام داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هر آنچه که در قانون اساسی و شرع مقدس، دستور اجرای آنها داده شده، مصداق معروف و هرچه که از آن نفی شده است، منکر محسوب می شود.

مظاهری تصریح کرد: قانون این اجازه را داده است که افراد جامعه در موضوعات مختلف به یکدیگر تذکر دهند، البته ناهیان از منکر یا آمران به معروف نیز باید در چارچوب قانون و شرایط تعریف شده حرکت کنند.

مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اضافه کرد: بنابراین برخلاف تصور عموم، امر به معروف تنها مختص موضوع پوشش نیست بلکه چارچوب خاصی ندارد و گستره عظیمی از مفاهیم و رخدادهای فردی و اجتماعی را دربرمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام مظاهری تاکید کرد: فرهنگ بی‌تفاوت نبودن و مسوول بودن در برابر نیازهای یکدیگر، مصداق امر به معروف است که باید ترویج شود.

وی با مروری بر عملکرد ۱۸ ماهه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان افزود: فعال کردن ستاد در ۴۱ شهر و مناطق کلانشهر اصفهان از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است و در ۵۲ شهر دیگر نیز در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل ستاد هستیم.

مظاهری، شکل‌گیری شورای امر به معروف و نهی از منکر در ۱۴۰ نهاد حاکمیتی و اداری استان؛ ۸۴ حلقه میانی شامل اصناف، خیریه‌ها، تشکل‌ها، هیات‌های مذهبی و ورزشی و حدود ۴۸۰ مسجد استان را از دیگر فعالیت‌های ستاد مزبور برشمرد.

وی افزود: بزودی با فعال شدن شورای امر به معروف و نهی از منکر در یکهزار و ۱۰۰ مسجد دیگر استان، طرح حرکت در مسیر رفع منکرات محلات نیز اجرا خواهد شد که در آن شورای امر به معروف محله با محوریت مسجد و ائمه جماعات، مسائل مختلف محله در حوزه‌های شهری، فرهنگی، بهداشت و اجتماعی را طبقه‌بندی و حل می کنند.

حجت الاسلام مظاهری، مطالبه‌گری در نیازها برای رفع گرفتاری‌های مردم را از دیگر وظایف شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دانست.

وی آموزش به ۶ هزار و ۲۰۰ آمر به معروف و ناهی از منکر با محوریت فضای مجازی، ارتباط‌گیری با افراد جامعه و اقناع‌سازی، تولید ۲۵ برنامه گفت‌وگوی رادیویی و ۳۶ برنامه تلویزیونی، تولیدات رسانه ای مجازی مردم محور، برگزاری جلسات اندیشه‌ورزی با حضور اساتید، کارشناسان و مطالبه‌گران هر حوزه، اجرای نمایش عمومی برای مردم، برگزاری نشست های علمی، کرسی های آزاداندیشی در مدارس و دانشگاه‌ها، جریان سازی اجتماعی برای خانواده و فرزندآوری را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این ستاد عنوان کرد.

مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان افزود: رسیدگی به منکرات نهادهای اداری و اجرایی و قصور آنها نیز از دیگر فعالیت های ستاد بوده که در این زمینه بیش از ۱۷۰ نظارت میدانی در سطح استان و شهرستان ها انجام و موارد خاص به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

وی گفت: نوروز امسال به مدت ۲۰ روز ۹۷۰ نفر نیرو در کلانشهر اصفهان و هزار و ۸۰۰ نیرو در شهرستان‌ها در جهت اجرای قوانین و معروف‌های جامعه، تذکر زبانی انجام دادند.

حجت الاسلام مظاهری، حمایت قضایی و حقوقی از آمرین به معروف، توزیع کالاهای فرهنگی و وسایل ورزشی با کمک خیران در ۳۰ غرفه دوره‌ای و هم‌افزایی گروه‌های فرهنگی و بسیج برای برگزاری پاتوق‌های گفت و گو و مشاوره را از دیگر فعالیت‌های انجام شده ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان عنوان کرد.

دهه اول مُحرم هر سال، بعنوان «دهه احیای امر به معروف و نهی از مُنکر» نامگذاری شده است. ا یر نا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما