plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۰
کد مطلب : ۳۹۱۳۶

پیروزی حزب کارگر در انتخابات پارلمانی انگلیس

ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس پذیرفت که "حزب کارگر" به رهبری "سر کی‌یر استارمر" در انتخابات زودرس پارلمانی پیروز شده است.
پیروزی حزب کارگر در انتخابات پارلمانی انگلیس
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، استارمر که در چند ساعت آینده رسما پست نخست‌وزیری را تحویل می‌گیرد، در جمع هوادارانش گفت "تغییر از حالا آغاز می‌شود."

هفت ساعت پس از پایان رأی‌گیری، حزب کارگر به حد نصاب ۳۲۶ کرسی لازم برای کسب اکثریت در مجلس رسید و انتظار می‌رود در پایان شمارش آرا، بیش از ۴۰۰ کرسی از ۶۵۰ کرسی را زا آن خود کند و پس از ۱۴ سال به قدرت بازگرددد.

نظرسنجی گسترده در روز رأی‌گیری از افرادی که در انتخابات شرکت کردند، نشان می‌دهد که حزب محافظه‌کار احتمالاً دو سوم ۳۶۵ کرسی را که در دور قبلی انتخابات در سال ۲۰۱۹ کسب کرده بود، از دست خواهد داد. این به معنای بزرگ‌ترین شکست این حزب از زمان تأسیسش در قرن نوزدهم میلادی خواهد بود.

پیش‌بینی شده حزب لیبرال‌دمکرات نیز با کسب حدود ۶۰ کرسی، سومین حزب بزرگ مجلس جدید بریتانیا باشد.

"نایجل فراژ" رهبر حزب راستگرای "اصلاح بریتانیا" که قبلاً هفت بار در راهیابی به مجلس بریتانیا ناکام مانده بود، این بار توانست کرسی کلکتون را از محافظه‌کاران بگیرد.

این حزب که قبلاً "حزب برگزیت" نام داشت، خواهان به صفر رساندن میزان خالص مهاجرت به بریتانیاست.

حزب "اس‌ان‌پی" که خواهان استقلال اسکاتلند از بریتانیاست و در دوره قبل ۴۸ کرسی را به دست آورده بود، انتظار می‌رود این بار کمتر از ۱۰ نماینده در مجلس داشته باشد.

چند نفر از اعضای کابینه از جمله "گرانت شپس" وزیر دفاع، "الکس چاک" وزیر دادگستری و "پنی موردانت" معاون پارلمانی دولت، کرسی‌هایشان را در مجلس از دست دادند.

"جرج گالووی" سیاستمدار جنجالی و مجری پیشین شبکه تلویزیونی پرس‌ تی‌وی ایران هم، تنها پنج ماه بعد از پیروزی در انتخابات میان‌دوره‌ای در حوزه روچدیل در شمال انگلیس، این بار شکست خورد و کرسی‌اش را به حزب کارگر واگذار کرد. العا لم 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما