plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کد مطلب : ۳۹۰۸۷

حزب‌ الله: تنها راه مطمئن برای آتش‌بس در مرز لبنان و اسرائیل، آتش‌بس کامل در غزه است

شیخ نعیم قاسم معاون رهبر حزب‌ الله روز سه‌شنبه در جریان گفت‌گو با آسوشیتدپرس که در دفتر سیاسی این گروه در حومه جنوبی بیروت انجام شد، گفت که «اگر در غزه آتش‌بس برقرار شود، بدون هیچ بحثی متوقف می‌شویم».
حزب‌ الله: تنها راه مطمئن برای آتش‌بس در مرز لبنان و اسرائیل، آتش‌بس کامل در غزه است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، او افزود: «تنها راه مطمئن برای آتش‌بس در مرز لبنان و اسرائیل، آتش‌بس کامل در غزه است.»

او گفت که مشارکت حزب‌الله در جنگ اسرائیل و حماس، نوعی «حمایت» از متحدش حماس بوده است و «اگر جنگ متوقف شود، این تحرکات نظامی نیز دیگر وجود نخواهد داشت».

با این وجود به گفته وی، اگر اسرائیل عملیات نظامی خود را بدون توافق رسمی آتش بس و عقب نشینی کامل از غزه صرفا کاهش دهد، نتیجه چنین اقدامی روی درگیری مرزی لبنان و اسرائیل خیلی روشن نخواهد بود.

او در جریان این مصاحبه که ۴۰ دقیقه طول کشید گفت: «اگر آنچه در غزه اتفاق می‌افتد چیزی بین آتش‌بس و عدم آتش‌بس، جنگ و بدون جنگ باشد، نمی‌توانیم بگوییم که چه واکنشی خواهیم داشت. زیرا شکل، نتایج و پیامدهای چنین وضعیتی را نمی‌دانیم.»

حزب‌الله در ۹ ماه گذشته تقریباً هر روز حملات موفقی را علیه مواضع صهیونیست ها در امتداد مرز لبنان انجام داده که این حملات منجر به آوارگی هزاران نفر در اراضی اشغالی هم مرز لبنان شده است.

حماس نه به دنبال توقف موقت جنگ بلکه خواستار پایان قطعی جنگ در غزه است و در مقابل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید تا زمانی که اسرائیل به اهداف خود یعنی نابودی توانایی‌های نظامی و حکومتی حماس همچنین بازگرداندن ۱۲۰ گروگان باقی مانده نرسد، پایانی برای این جنگ وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/*
 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما