plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۳۹۰۷۴

موافقت مادورو با طرح مذاکره مستقیم ونزوئلا و آمریکا

نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد که دولت او قصد دارد از این هفته مذاکرات با آمریکا را از سر بگیرد.
موافقت مادورو با طرح مذاکره مستقیم ونزوئلا و آمریکا
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، مادورو که به دنبال پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری برای سومین دوره متوالی است، از آمریکا خواست که تحریم‌های فلج‌کننده‌ علیه ونزوئلا را که با هدف سرنگونی دولت او اعمال شده بود، لغو کند. او در برنامه‌ای تلویزیونی این مذاکرات را «فوری» دانست.

مادورو روز دوشنبه اول ژوئیه گفت: «برای دو ماه متوالی است که آمریکا پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات و گفتگوهای مستقیم را داده است. بعد از دو ماه فکر کردن، آن را پذیرفتم.»

او در ادامه خبر داد که مذاکرات دولت ونزوئلا با دولت آمریکا برای اجرای توافق‌نامه‌های امضاشده در قطر و برقراری مجدد شرایط گفتگو از این چهارشنبه از سرگرفته می‌شود. دولت مادورو پیشتر آمریکا را به عدم اجرای بخشی از این توافقات متهم کرده بود.

انتخابات ۲۸ ژوئیه در ونزوئلا بزرگ‌ترین چالشی خواهد بود که حزب حاکم سوسیالیست در این کشور طی ۲۵ سال گذشته و از آغاز دوران ریاست جمهوری هوگو چاوز با آن مواجه بوده است. این حزب در صدد کنترل حکومت برای ۶ سال دیگر است، اما پایگاه اجتماعی آن دچار اختلاف و ناامیدی است.

در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا ۱۰ نفر، از جمله مادورو به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. اما تنها فردی که احتمال شکست دادن مادورو را دارد، «ادموندو گونزالس اروتیا»، نماینده ائتلاف واحد اپوزیسیون است.

مادورو سال گذشته میلادی با ائتلاف اپوزیسیون بر سر برگزاری انتخابات آزادانه و عادلانه‌ به توافق رسید، اما او با بالا گرفتن احتمال پیروزی «ماریا کورینا ماچادو»، رهبر اپوزیسیون، این توافق را نقض کرد.

پس از توافق مادورو با مخالفان، آمریکا نیز تا حدی تحریم‌ها علیه ونزوئلا را کاهش داد، اما با ادامه نقض توافق‌نامه توسط حزب حاکم ونزوئلا از جمله ممانعت مادورو از نامزدی ماچادو در انتخابات ریاست جمهوری، تحریم‌ها را دوباره برگرداند.

ماچادو و ائتلاف اپوزیسیون اکنون از «ادموندو گونزالس اروتیا» حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما