plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
کد مطلب : ۳۸۹۶۹

انتقاد یک سازمان بین‌المللی از شفاف نبودن برنامه اتمی رژیم صهیونیستی

کمپین بین‌المللی برای لغو سلاح هسته‌ای، رژیم صهیونیستی را متهم کرد که درباره تعداد کلاهک‌های هسته‌ای‌اش و هزینه‌های آن شفاف عمل نمی‌کند.
انتقاد یک سازمان بین‌المللی از شفاف نبودن برنامه اتمی رژیم صهیونیستی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، از دهه 1960 رژیم صهیونیستی به سیاست ابهام هسته‌ای درباره در اختیار داشتن سلاح‌های هسته‌ای و میزان هزینه‌های برنامه هسته‌ای‌اش ادامه داده است.

"سوزی اسنایدر" هماهنگ‌کننده برنامه این سازمان به خبرگزاری آناتولی گفت که پیش‌بینی‌ها نشان می‌‌دهد رژیم صهیونیستی در سال 2023 میلادی 1 ممیز یک دهم میلیارد دلار برای تسلیحات هسته‌ای هزینه کرده است، در حالی که جزئیات این هزینه‌ها را اعلام نمی‌کند.

اسنایدر اشاره کرد که 9 کشور دارای تسلیحات هسته‌ای هستند و تنها در سال 2023، 91.4 میلیارد دلار برای این سلاح هزینه کرده‌اند.

وی تاکید کرد که بر اساس ارزیابی‌های موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم، رژیم صهیونیستی حدود 90 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد اما به آن اعتراف نکرده که باعث نگرانی جامعه جهانی شده است.

اسنایدر تاکید کرد که سلاح‌های هسته‌ای یک تهدید جهانی فرامرزی است که می‌تواند بر کشورهای مختلف تاثیر بگذارد.

رژیم صهیونیستی سياست سرپوش هسته‌‌ای را در پيش گرفته و به هيچ نهاد بين‌المللي اجازه نمی‌دهد تا سايت‌های مشكوکش را بازرسی کند و همزمان از هرگونه توافق بين‌المللی برای جلوگيری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای جلوگیری نماید. العا لم 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما