plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۳۸۷

دیدار سخنگوی جنبش انصار الله یمن با وزیر امور خارجه انگلیس در مسقط

وزیر امور خارجه انگلیس، در ریاض با منصور هادی و در عدن با دیگر مقامات دولت مستعفی منصور هادی تحت حمایت عربستان دیدار کرد اما با مقامات انصار الله یمن به جای صنعا در کشور عمان (مسقط) دیدار و گفتگو کرد.
دیدار سخنگوی جنبش انصار الله یمن با وزیر امور خارجه انگلیس در مسقط
به گزارش ایصال نیوز، محمد عبدالسلام، رئیس هیئت ملی و سخنگوی جنبش انصارالله یمن و عبدالملک العجری، عضو دفتر سیاسی انصارالله در مسقط و جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس با هم دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار در پاسخ به درخواست تهدید آمیز انگلیس برای خروج فوری حوثی ها از بندر حدیده، سخنگوی انصار الله یمن ضمن بیان مهمترین چالش‌های پیش روی توافق سوئد و موانع ایجاد شده توسط ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان بر سر راه اجرای آن و افزایش تنش و به شکست کشاندن آن توافق، از عدم رعایت اصل بی طرفی انگلیس در میانجیگری بین طرفین یمنی انتقاد کرد.
محمد عبدالسلام بر پایبندی رهبری سیاسی در صنعاء به توافق الحدیده و تمامی توافقنامه‌هایی که در استکهلم به امضا رسیده تأکید نمود.
وی همچنین در بیانیه ای افزود: اظهارات انگلیس چیز تازه و عجیبی نیست، مواضع بریتانیا از آغاز بحران یمن یکجانبه و به نفع متجاوزان بوده و بارها تکرار هم شده است. ما به انگلستان بعنوان میانجی بی طرف، اعتمادی نداریم. ما نماینده سازمان ملل در بحران یمن را در حقیقت نماینده انگلیس می دانیم.
این مسئول یمنی تأکید کرد: ما به این دلیل کنترل و نظارت سازمان ملل بر بندر حدیده را پذیرفتیم که بهانه از دست متجاوزان گرفته شود، نه اینکه حدیده را تسلیم متجاوزان کنیم.
پیش از دیدار هانت با مقامات انصارالله یمن در عمان، وزیر امورخارجه انگلیس در ریاض با عبد ربه منصور رئیس جمهور مستعفی یمن  و در عدن با دیگر مقامات دولت مستعفی یمن دیدار و گفتگو کرده بود.  
انتهای پیام /*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما