plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹
کد مطلب : ۳۵۶۲۷

آمریکا تشکیل ائتلاف برای گشت‌زنی در دریای سرخ را اعلام کرد

وزیر دفاع آمریکا بامداد سه شنبه تشکیل نیروهای چندملیتی برای آنچه حمایت از «تجارت در دریای سرخ‌ در پی حملات حوثی‌ها (ارتش یمن)» خواند را اعلام کرد.
آمریکا تشکیل ائتلاف برای گشت‌زنی در دریای سرخ را اعلام کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، «لوید آستین» در سفر به خاورمیانه و ساعاتی پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و گالانت وزیر جنگ این رژیم با اشاره به هماهنگی انجام شده با وزیران دفاع چند کشور اروپایی گفت: کشورهایی که در این ائتلاف حضور دارند، گشت‌زنی مشترک در جنوب دریای سرخ و خلیج عدن انجام خواهند داد.

آستین افزود: کشورهای انگلیس، بحرین، کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل و اسپانیا در این ائتلاف حضور دارند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین مدعی شد تشدید تنش از سوی یمن جریان تجارت آزاد را تهدید و قانون بین‌الملل را نقض می‌کند.

پیش از این ۴ شرکت بزرگ حمل و نقل از جمله MSC که بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری جهان است، به تازگی اعلام کردند به دنبال حملات یمن به کشتی‌ها، از عبور از کانال سوئز اجتناب خواهد کرد.

اتهام‌زنی آمریکا به یمن در حالی است که ارتش این کشور در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین، اعلام کرده تنها کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی یا کشتی‌هایی که عازم سرزمین‌های اشغالی هستند را هدف قرار می‌دهد و آزادی تردد در منطقه را برای تمام کشتی‌ها تضمین می‌کند.

 محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن روز دوشنبه تأکید کرد: اگر آمریکا موفق به ایجاد ائتلاف بین المللی علیه یمن شود، کثیف‌ترین ائتلاف تاریخ خواهد بود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما