plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۳۵۴۶۸

انتقاد چین و روسیه از آمریکا برای وتوی قطعنامه آتش بس غزه

چین «ناامیدی و تأسف بزرگ» خود را از وتوی پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس غزه توسط آمریکا اعلام کرد. نماینده روسیه نیز ضمن انتقاد از عمل آمریکا، در بیانیه‌ای واشنگتن را به «همدستی در قتل‌عام وحشیانه اسرائیل» متهم کرد.
انتقاد چین و روسیه از آمریکا برای وتوی قطعنامه آتش بس غزه
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، چین «ناامیدی و تأسف بزرگ» خود را از وتوی پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس غزه توسط آمریکا اعلام کرد.

نماینده این کشور در سازمان ملل گفت که «هیچ نگرش منفی» نسبت به آتش‌بس «قابل دفاع» نیست و توجیهات مطرح شده در این باره نیز «ضعیف» هستند. 

ژانگ جون گفت: «مخالفت با توقف جنگ، در تناقض با این ادعا است که جان و امنیت مردم غزه و نیازهای بشردوستانه آنها اهمیت دارد. همه اینها یک بار دیگر نشان می‌دهد که یک استاندارد دوگانه برقرار است.»

پس از آنکه ایالات متحده روز جمعه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را که خواستار آتش‌بس فوری در غزه بود وتو کرد، نماینده روسیه در این سازمان نیز در بیانیه‌ای واشنگتن را به «همدستی در قتل‌عام وحشیانه اسرائیل» متهم کرد.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماينده دائم روسيه در این سازمان گفت که آمریکا با این کار، هزاران غيرنظامی ديگر را در فلسطين و اسرائيل همچنین كارکنان سازمان ملل را كه در تلاش برای كمک به آنها هستند، «به مرگ محكوم كرد».

او با اشاره به رای آمریکا و بریتانیا افزود: «می‌توان در مورد دموکراسی، حقوق بشر، صلح و امنیت، نظم و قانون سخنان زیبا اما توخالی زیادی گفت، اما امروز ارزش واقعی این کلمات را فهمیدیم. زیرا دو عضو شورای امنیت ترجیح دادند در اقدامات وحشیانه اسرائیل شریک بمانند.»

روسیه در میان ۱۳ کشوری بود که به پیش‌نویس این قطعنامه که خواستار آتش‌بس فوری، آزادی فوری و بدون قید و شرط گروگان‌ها همچنین دسترسی بشردوستانه به نوار غزه بود، رای مثبت داد.

ایالات متحده در دفاع از وتوی خود ادعا کرده است: پیش‌نویسی که تهیه شده بود، با واقعیات فاصله داشت.

انتهای پیام/*

 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما