plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۳۴۳

نیروهای امریکا به تدریج از افغانستان خارج خواهند شد

وزارت دفاع امریکا طرحی دارد که به موجب آن تمامی نظامیان آمریکایی ظرف سه تا پنج سال آینده از کشور افغانستان خارج خواهند شد.
نیروهای امریکا به تدریج از افغانستان خارج خواهند شد
به گزارش ایصال نیوز، ایالات متحدۀ امریکا نیروهای نظامی اش را سه تا پنج سال آینده از امریکا خارج خواهد کرد. منابع مطلع غربی عقب نشینی امریکا از افغانستان را تدریجی و در طول سه تا پنج سال آینده ارزیابی نموده اند. اخیراً زلمای خلیل زاد فرستاده ویژه امریکا در گفتگوهای صلح با طالبان،مذاکرات دوحه را بسیار مثبت ارزیابی کرده بود.
همچنین نیویورک تایمز به نقل از منابع غربی نوشت: پنتاگون خروج از افغانستان را براساس نقشه راهبری جدید خود با توجه به پیشرفت مذاکرات سودمند امریکا با طالبان در دوحه می داند. پنتاگون در این طرح خواستار آن شده که شمار ۱۴۰۰۰ نظامی فعلی امریکا در افغانستان در ماه‌های آینده به نصف تقلیل پیدا کند. مأموریت آموزش ارتش افغانستان هم به ۸۶۰۰ نظامی اروپایی واگذار خواهد شد.
از سوی دیگر الجزیره نوشت:سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه قطر،مذاکرات میان آمریکا و گروه طالبان را در بالاترین سطح مذاکراتی ارزیابی کرد و گفت: این مذاکرات بر نحوه خروج نیروهای بیگانه از افغانستان و تضمین عدم استفاده از خاک افغانستان برای حمله به دیگر کشورها تمرکز داشته است. دیپلمات‌های آمریکایی نیز این مذاکرات را  بالاترین سطح مذاکراتی که تا کنون میان دو طرف انجام شده است عنوان نمودند.
دو طرف توافق نمودند این مذاکرات چهارشنبه متوقف شده و مجددا شنبه از سر گرفته شود.
انتهای پیام /*
۰
مرجع : الجزيره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما