plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱
کد مطلب : ۲۸۴
ایاد علاوی نخست وزیر اسبق عراق در یک کنفرانس خبری در بغداد؛

نسل جدید تروریسم خطرناکتر از القاعده و داعش است

نخست وزیر اسبق عراق، فضای سیاسی حکومتهای عربی منطقه، فرقه گرایی، سرخوردگی و به حاشیه راندن رقبا و همچنین وضعیت اسفبار فعلی یمن، لیبی و سوریه را بسترساز ظهور تروریسم جدید دانست و تأکید کرد عوامل فوق نه تنها باعث طرد گروههای تروریست نشده بلکه آنان را تقویت می کند.
نسل جدید تروریسم خطرناکتر از القاعده و داعش است
به گزارش ایصال نیوز به نقل از الجزیره، «ایاد علاوی» رئیس ائتلاف الوطنیه عراق در یک کنفرانس خبری در بغداد نسبت به ظهور نسل سوم تروریستها در عراق هشدار داد. وی با بیان اینکه جهان، کشورهای عربی منطقه و عراق دستخوش تحولات و بلوک بندی های جدیدی است، گفت: منطقه عربی و بویژه عراق به سمت مسیر خطرناک و پر آشوب همراه با ویرانی و از هم پاشیدگی در حرکت است. 
ایاد علاوی گفت: نسل جدید تروریسم خطرناکتر از القاعده و داعش است و مقابله و رویارویی با آن هم دشوارتر خواهد بود. وی فضای سیاسی حکومتهای عربی منطقه، فرقه گرایی، سرخوردگی و به حاشیه راندن رقبا و همچنین وضعیت اسفبار فعلی یمن،لیبی و سوریه را بسترساز ظهور تروریسم جدید دانست و تاکید کرد عوامل فوق نه تنها باعث طرد گروههای تروریست نشده بلکه آنرا تقویت می کند.
وی در ادامه افزود: ما از هم اکنون، ایجاد یک تشکل سیاسی جدید به نام المنبر العراقی را با موافقت و حضور برخی از شخصیتهای سیاسی عراق اعلام می کنیم.
رئیس ائتلاف الوطنیه افزود: این تشکل جدید حزب نیست و در تلاش هستیم که انجمن ها،سندیکاها و اتحادیه‌های جوانان که دارای مقبولیت مردمی باشند را به این تشکل بیفزاییم و از چهره‌های مهمی که نقشی در روند سیاسی ایفا کرده‌اند، به شرط آنکه هیچ گونه گرایشی طایفه ای نداشته باشند، به آن بیفزاییم.
ایاد علاوی ادعاکرد: ما می‌خواهیم یک عراق با نفوذ و تاثیرگزار در منطقه ایجاد کنیم.

انتهای پیام /*
۰
مرجع : الجزیره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما