plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵
کد مطلب : ۱۰۹۷
رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی هشدار داد:

حراجی‌های اینترنتی اعیاد شعبانیه بهانه‌ای برای کلاهبرداری است

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی با اشاره به حراجی‌های اینترنتی پیش‌رو به مناسبت اعیاد شعبانیه، گفت: شهروندان مراقب باشند در دام مجرمان سایبری که به بهانه تخفیف ویژه اعیاد، اقدام به سرقت اطلاعات و کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کنند، نیافتند.
حراجی‌های اینترنتی اعیاد شعبانیه بهانه‌ای برای کلاهبرداری است
به گزارش ایصال نیوز از پلیس فتا، سرهنگ محمدپور رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی اظهار کرد: در این ایام شاهد افزایش حراجی‌ها در سایت‌ها و کانال‌های مختلف در فضای مجازی هستیم، ‌که مجرمان با دادن وعده‌های تخفیف ویژه و ارزان اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند.
رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی به کلیه کاربران اینترنتی که به دنبال خرید در فضای مجازی هستند توصیه کرد: اولین پیش‌فرض برای حقیقی و سالم بودن خدمات یک فروشگاه اینترنتی، ارائه کالاهای مجاز است. در صورتی که فروشگاهی کالای غیرمجاز به فروش می‌رساند و قیمت و شرایط ارائه شده کالای مورد نظر بیش از حد عالی به نظر می‌رسد و یا فروشنده بی‌دلیل و به طرزی مشکوک اطلاعات حساب بانکی شما را می‌پرسد، بیشتر احتیاط کنید چون با احتمال بسیار بالا، به قصد کلاهبرداری به وجود آمده‌ است.
وی درادامه گفت:در هنگام تصمیم به خرید از فروشگاه‌های اینترنتی، از تجربه‌ی دوستان و آشنایان نزدیک در خصوص خریدهای آنلاین استفاده کنید و از فروشگاه‌هایی که سابقه‌ی ارائه‌ی خدمات مطلوب دارند، خرید کنید و از سایت‌های ناشناس و غیرمعتبر و سایت‌هایی که پیشنهادات اغواگرانه برای خرید مطرح می‌کنند، خرید نکنید.
این مقام انتظامی با بیان اینکه برخی از فروشندگان با درج تبلیغ در سایت های واسطه گر درخواست واریز پیش پرداخت برای تحویل کالا دارند، عنوان کرد: تا زمانی که جنس مورد نظر خود را دریافت ننموده‌اند و از کیفیت آن اطمینان حاصل نکرده‌اند، وجهی را پرداخت ننمایند.
رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی افزود: شهروندان باید مراقب باشند تا در هنگام پرداخت وجه خریداری شده به سایت‌های فیشینگ ارجاع داده نشوند، راه تشخیص سایت‌های فیشینگ در قسمت URL سایت کاملا واضح است و کاربران باید حتما دقت کنند که در کنار آدرس سایت، عبارت //:https ذکر شده باشد و پیشنهاد ما به کاربران فضای مجازی این است که حتما از فروشگاه‌هایی خرید کنند که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند.
این مقام مسئول گفت: شهروندان توجه داشته باشند حتما هنگام وارد کردن اطلاعات بانکی خود ، از صفحه کلید مجازی استفاده کنند و بهتر است رمز اول و دوم بانکی خود را به صورت نوبه ای تغییر دهند تا مانع برداشت غیر مجاز از حساب بانکی خود شوند.
سرهنگ محمدپور در پایان گفت: شهروندان هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه درفضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
انتهای پیام /*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما