وزیر کشور با تاکید بر انجام هماهنگی رسانهای در موضوع بورس خاطرنشان کرد: همه رسانهها بهشکل کارشناسانه و دقیق باید به مساله بورس بپردازند تا افکار عمومی تهییج نشود.
وزیر کشور در پیامی با تبریک فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار، خبرنگاران را میدان داران عرصه شکل گیری افکار عمومی دانست و بر ظرفیت خبرنگاران برای زمینه سازی اصلاح مستمر مسیر حرکت افکار عمومی تاکید کرد.
رییس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با تاکید بر اینکه بزرگترین تحریف این است که مردم را نا امید کنیم و اعتماد مردم به مسئولان و نظام را کم کنیم، گفت: در نتیجه این تحریف، مردم تحت تاثیر شبه رسانه ها و رسانه های بیگانه قرار می گیرند.
وزیر کشور از ابلاغ دستورالعمل برگزاری مراسم ماه محرم در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با رعایت دستورالعمل ها در ماه محرم، جلوه ای از نظم، انضباط، تعهد، مسؤولیت پذیری و اعتقادات و باورها را به نمایش بگذاریم.
وزیر کشور تصریح کرد: در بحث کنکور همه متفق بودند کنکور در موعد خود با تمهیداتی در حوزه پروتکلها برگزار شود، قرار شد (بازه زمانی) برگزاری (کنکور) از ۲ روز به ۴ روز و تعداد مراکز هم ۵۰ مرکز دیگر برگزاری آزمون افزوده شود.
وزیر کشور با اشاره به اینکه ذات فرهنگ، جامعیت و عمومیت آن است، تأکید کرد: امر فرهنگ و موضوع حجاب و عفاف، موضوعی کاملاً اجتماعی است و موضوعات اجتماعی را تنها با راهحل های اجتماعی و با مشارکت عموم مردم می توانیم پیش ببریم.
رحمانی فضلی در پیام خود به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس تصریح کرد: انقلاب اسلامی فراتر از قرارداد و پیمان های ننگین برخی کشورها و حکام مرتجع و شکست خورده حیاتی نوین به حقیقت تاریخی و جاویدان فلسطین عطا کرد.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: تحریم بی حاصل، تکراری و کور رژیم آمریکا علیه وزیر کشور، فرمانده نیروی انتظامی و سایر مقامات ایران نشانه ضعف، استیصال و سردرگمی این رژیم است که بر اساس توهمات همیشگی و تحت تاثیر مشاورانی کم مایه صورت میگیرد.
وزیر کشور گفت: باید بتوانیم با مدیریت دقیق از فرصتی که ایجاد شده است، برای تقویت ثبات و استمرار رونق اقتصادی در کشور بهره بگیریم. رسانه ها ضمن ایفای رسالت حرفه ای خود، نسبت به تقویت بازار سرمایه و هدایت و مدیریت افکار عمومی در این زمینه نقش آفرینی کنند.
رحمانی فضلی با تاکید بر لزوم اجرای قاطع پروتکل های بهداشتی برای حفاظت از دستاوردهای کشور در حوزه کنترل بیماری کرونا هشدار داد: با توجه به ناشناخته بودن این ویروس، هر نوع بی احتیاطی در رفتار با این ویروس، زیانبار و خطر آفرین خواهد بود.
وزیر کشور با ابلاغ ۳۰ اولویت این وزارتخانه در حوزه اقتصادی استانها در سال جاری، از استانداران سراسر کشور خواست در چارچوب این سیاستها همه تلاش خود را به منظور تحقق «جهش تولید» به کار گیرند.
وزیر کشور گفت: نیروی انتظامی در کنترل ترددها نه تنها توانست به درستی ایفای نقش کند بلکه این ایفای نقش نارضایتی مردمی را نیز در پی نداشت البته این سطح از شعور و آگاهی مردم برای همکاری با پلیس واقعا قابل تقدیر است.
رحمانی فضلی یکی از دلایل افزایش ترددها پس از تعطیلات نوروزی را حضور مردم برای تامین نیازهای زندگی پس از مسافرت و تعطیلات نوروزی دانست و گفت: حدود ۶۰۰ هزار واحد خرده فروشی در سطح کشور که مایحتاج موردنیاز مردم را تامین می کنند، در حال فعالیت هستند و بطور طبیعی، مردم برای خرید روزانه خود به آنها مراجعه می کنند.
رحمانی فضلی افزود: بنابراین مقرر شد تا وزارت بهداشت، صمت و اصناف و اتحادیهها با یکدیگر پروتکل آغاز فعالیتهای صنوف و شاخصهای امتیازبندی را تهیه کنند و در جریان آن نظرات تخصصی و تجربی و عینی این مشاغل مورد توجه باشد البته برای اجرا و نظارت سازوکارهایی پیشنهاد شد.
وزیر کشور تصریح کرد: نتایجی که ما تا الان داشتیم که حتما باید به تصویب ستاد برسد، این است که مسیری که پیش رو داریم باید با جدیت و با پیگیری و دقت لازم همه ظرفیت های کشور چه از نظر امکانات، سازمان ها، تجهیزات، قوانین و مقررات همه پای کار بیایند تا بتوانیم دوره شیوع این ویروس را کاهش دهیم.
وزیر کشور در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا با تأکید بر اینکه چنانچه در عرصه اقناع، ضعیف عمل شود، مردم تحت تأثیر اخبار غیر صحیح قرار می گیرند و شایعات، جا می افتد، گفت: باید در این مسیر رسانه ها با قدرت عمل کنند. مؤثرترین مسأله در مشارکت و همراهی مردم رسانه ها هستند.
رحمانی فضلی میزان مشارکت مردم در کل کشور در این دوره از انتخابات را ۲۴ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۴۰۴ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۸درصد بانوان و ۵۲ درصد آقایان هستند و بر این اساس، میزان مشارکت مردم در انتخابات این دوره ۴۲.۵۷ درصد بوده است.
رحمانی فضلی تصریح کرد: یکی از مسائل محوری ما در جلسه امروز - همایش استانداران در وزارت کشور - بحث افزایش مشارکت بود. هرچند موضوع مشارکت به صورت مستقیم در دستور کار وزارت کشور نیست، نهادهای تبلیغاتی و رسانه ای و کسانی که تریبون دارند و همچنین خود نامزدها که احزاب و گروه ها ستادهای آنها هستند، باید در این زمینه فعال باشند.