کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در آستانه برگزاری انتخابات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی؛

احتمال «آتش بس همه جانبه» میان حماس و رژیم صهیونیستی قوت گرفت

نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات، به هر اقدامی متوسل شده است

9 فروردين 1398 ساعت 10:07

رژیم صهیونیستی با ابراز ناتوانی از مقابله با عملیات‌های مقاومت از نوار غزه و در آستانه سالگرد تظاهرات «جمعه بازگشت»، اکنون برای حصول «آتش‌بس همه جانبه» در حال مذاکره با مصر و سازمان ملل است.


به گزارش ایصال نیوز، رژیم صهیونیستی با توجه به در پیش بودن برگزاری انتخابات و برای جلوگیری از شکست نتانیاهو در انتخابات، به‌شدت به برقراری یک آتش بس همه جانبه با حماس در غزه نیازمند است. به همین دلیل به‌رغم اعزام نیرو و تجهیزات به مرز غزه برای حمله زمینی به نوار غزه، در تلاش برای یک آتش‌بس پایدار، مشغول مذاکرات فشرده با میانجی‌گری مصر و نماینده سازمان ملل است.
این در حالی ست که خبرگزاری‌ها از احتمال ثمربخش بودن این مذاکرات خبر می دهند و مقامات فلسطینی هم می‌گویند، مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی با نظارت مصر پیشرفت زیادی داشته و دو طرف در زمینه آتش بس به توافقات اولیه و مهمی رسیده اند.
براین اساس، در این مذاکرات غیر مستقیم که مقامات مصری و معاون نماینده سازمان ملل نیز به عنوان میانجی حضور دارند، به طور جدی موضوع کاهش تنش و درگیریها در مرزهای غزه دنبال می شود.
به نظر می رسد که دو طرف در روند آتش بس پیشرفت هایی داشته اند و از سوی حماس و رژیم صهیونیستی برای رسیدن به یک توافق نهایی آتش بس با توجه به ضرورتهای میدانی برای دو طرف،اراده واقعی وجود دارد. از جمله مباحث مورد مذاکره، افزایش مساحت صیادی و افزایش تجارت، ایجاد فرصت کار برای ساکنان غزه، صدور مجوز برای ورود سوخت و منایع مالی به غزه و لغو کامل محاصره غزه در مقابل تضمین عدم شلیک موشک از غزه و عدم پرتاب بالن های آتش زا به طرف شهرک های صهیونیستی و لغو تظاهرات «جمعه بازگشت» در نوار غزه است.
حماس در آستانه سالگرد تظاهرات غزه تصمیم گرفته است به جای روز جمعه، روز شنبه تظاهرات مسالمت آمیز بزرگی را برگزار کند. شنبه اولین سالگرد آغاز «تظاهرات بازگشت» است.
با توجه به اینکه نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات آتی نیازمند آتش بس همه جانبه با گروه‌های فلسطینی ست، حماس هم تلاش دارد حداکثر امتیازات را در این مذاکرات کسب نماید و راه فریب دادن و نقض عهد را بر صهیونیستها ببندد.
به گزارش ایصال نیوز، هم اکنون مذاکرات غیر مستقیم میان حماس و اسرائیل درباره آتش بس همه جانبه و پایدار در غزه با میانجیگری مصر و سازمان ملل ادامه دارد. در صورت موفقیت این مذاکرات، احتمال آزادی اسرای فلسطینی و یک سرباز اسرائیلی نیز وجود دارد. از سوی دیگر رژیم صهیونیستی تهدید کرده است که در صورت شکست مذاکرات آتش بس، یورش نظامی به غزه را در دستور کار قرار می دهد.
به نظر می‌رسد شرایط میدانی به گونه ای است که هم رژیم صهیونیستی و نتانیاهو می‌خواهد از شکست و ناکامی همه جانبه فرار کند و هم حماس می‌خواهد از محاصرۀ طاقت فرسای اقتصادی در غزه که با شیطنت برخی سران عربی، اعتراضات مردم را نیز برانگیخته است عبور کند. بنابراین «آتش بس همه جانبه» هدف مقطعی دوطرف و نیز هدف میانجیگران این مذاکرات است. 
لازم به ذکر است، هر چند رژیم اشغالگر قدس هیچ‌گاه به تعهداتش پایبند نبوده است امّا حماس نیز اثبات کرده است عهدشکنی و خیانت اسرائیلی‌ها را با مقاومت و مبارزه پاسخ می دهد.    
انتهای پیام /*


کد مطلب: 813

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/report/813/احتمال-آتش-بس-همه-جانبه-میان-حماس-رژیم-صهیونیستی-قوت-گرفت

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir