کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فشار بر سوریه افزایش یافت

علت افزایش قیمت دلار و مشکل تأمین سوخت در سوریه چیست

بشار اسد پیشنهاد بنزینی روسیه را بررسی می کند

2 ارديبهشت 1398 ساعت 15:25

در هفته های گذشته علاوه بر جلوگیری مقامات مصری از عبور محموله های نفتی و سوخت از طریق دریا برای سوریه و قاچاق سوخت در مرز لبنان و سوریه و فروش در بازار آزاد، روسیه هم به دلیل تحریم و محاصره اقتصادی، به بهانه افزایش هزینه ها و ریسک بالا، ارسال نفت و مشتقات نفتی را به سوریه کاهش داده است.


به گزارش ایصال نیوز، روسیا الیوم گزارش داد که موضوع بحران کمبود سوخت و صف های طولانی در پمپ بنرین های سوریه در مذاکرات معاون نخست وزیر روسیه یوری بورسیوف و رئیس جمهور سوریه بشار اسد مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و طرف سوری باید با توجه به پیشنهادات ارائه شده از سوی روسیه، تصمیم لازم را اتخاذ کند.
معاون نخست وزیر روسیه پس از مذاکره با بشار اسد، در گفتگو با خبرنگاران گفت: تامین مشتقات نفتی درحال حاضر دور از دسترس سوریه است و تصمیم برای حل این مشکل بعهده سوریه است.
حکومت سوریه برای حل مشکل علاوه بر اصلاح سهمیه بندی سوخت و کاهش ۵۰ درصدی سهمیه خودروهای دولتی، وعده داد این مشکل تا ۱۰ روز آینده حل خواهد شد.
از سوی دیگر، روزنامه الوطن چاپ سوریه از افزایش بی سابقه ارزش دلار در مقابل لیره در بازار آزاد سوریه خبر داد و به نقل از کارشناسان علت آن را وضعیت دشوار معیشتی، محاصره اقتصادی و کمبود سوخت و انرژی عنوان کرد.
مقامات بانک مرکزی سوریه در واکنش به انتقادات از بی تفاوتی بانک مرکزی و شایعات فضای مجازی، هرگونه دخالت بانک مرکزی در بازار ارز سوریه و فروش ارز را تکذیب کردند.
انتهای پیام /*
 


کد مطلب: 1417

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/report/1417/علت-افزایش-قیمت-دلار-مشکل-تأمین-سوخت-سوریه-چیست

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir