کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در غفلت حکام منطقه

ترامپ همچنان می تازد و می نازد

احمد امینی

7 فروردين 1398 ساعت 14:16

ترامپ همچنان بی توجه به حقوق بین ملل، می تازد و به رفتار خود می نازد، او حتی نیم نگاهی هم به پشت سر خود ندارد.


ترامپ رئیس جمهوری است با رفتارهای پوپولیستی در دنیای سیاست، همه پل های پشت سر خود را خراب می کند، تو گویی اصلا پلی نمی بیند! این خود شیفته سرمایه دار، ابهت آمریکا را یکجا به باد می دهد تا اسرائیل ساعتی در امان باشد، همه قواعد و اصول بین المللی را نادیده می گیرد و آنچنان در خدمت رژیم صهیونیستی است که بنیامین نتانیاهو سرمست از حمایت‌های ترامپ، می گوید:«آقای ترامپ شما مرد عمل به تمام وعده ها هستید، از برجام بیرون آمدید، تحریم ایران را با شدت تمام، اجرایی کردید، قدس را پایتخت اسرائیل اعلام کردید، سفارت آمریکا را به قدس منتقل کردید، جولان را رسماً جزو خاک اسرائیل اعلام کردید. متشکرم، شما به همه وعده ها عمل کردید»
از حکام عرب باید پرسید آیا چیز دیگری برای از دست دادن دارید؟ این تذهبون؟ ترامپ دست همه را خوانده و گاوهای شیرده را رام خود ساخته و گاوهای جنگی را هم به بازی واداشته، از فریادهای توخالی حکام منطقه هم واهمه ای ندارد. هر کدام را مشغول جنگ افروزی ساختگی و کنترل شده کرده و بر رونق فروش جنگ افزار خود افزوده است. سیاستمداران سرمایه دار آمریکایی و صهیونیستی دقیقاً از ترامپ همین عملکرد را می خواهند و درست به همین دلیل است که صدای اندیشمندان، متفکران، آزادگان و حق پرستان آمریکایی و غیر آمریکایی را نمی شنوند.
آری کر و کور و کنگ شده اند و نمی خواهند بشنوند هشدارهایی که آمریکا را از افتادن در ورطه سقوط و گرفتار آمدن به سرنوشت شوروی سابق برحذر میدارد؛ ﴿صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لاَ يَعْقِلُونَ﴾ .
زمان آن رسیده که به قول جلال آل احمد به خویشتن خویش باز گردیم، زمان آن رسیده تا کشورهای اسلامی و عربی از نزاع های خودساخته مذهبی و قبیله ای و عشیره ای دست برداشته و عزت از دست رفته را جستجو کنند. این ترامپ نه تنها آمریکا بلکه جهان را به ورطه نابودی خواهد برد.
چاره کار برای مهار ترامپ، استقلال رأی و آشتی حکام با ملتها، وحدت و همدلی مسلمین، تفکر و اندیشه و دوری از خودکامگی و پایان دادن به جنگ و تفرقه داخلی است و در این هیاهوها،چقدر تحقق این مهم سخت و دشوار است؟!
انتهای پیام /*


کد مطلب: 796

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/note/796/ترامپ-همچنان-می-تازد-نازد

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir