کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

داعش در پرده آخر؛

الگوی مبارزه با تفکر داعش فردای پس از دستگیری ابوبکر البغدادی چیست

تفکر داعش زائیدۀ دوگانگی سیاست ابرقدرتها و تبعیض و تحمیق موجود در برخی جوامع است

5 اسفند 1397 ساعت 10:49

روزهای حیات داعش رو به پایان و نفسهایش به شمارش افتاده است، امروز و فرداست که خبر دستگیری و هلاکت ابوبکر بغدادی از رسانه ها اعلام شود، اما آیا اضمحلال و هلاکت تعصب و جهل هم در خاورمیانه رقم می خورد؟


احمد امینی: خاورمیانه سالهاست گرفتار گروههایی است که اساس تفکر آنها تعصب و جهل و مزدوریست. اگرچه براساس شرایط جغرافیایی و مذهبی و قومیّتی نامهای متفاوتی دارند اما موتور محرکۀ همه آنها تعصب کورکورانه و حاصل کارشان خرابی و قتل و ویرانی است. در این میان پس از کشته شدن بن لادن رهبر القاعده و پایان خوش خدمتی اش برای غارتگران ثروت خاورمیانه، چهرۀ جدیدی به نام ابوبکر البغدادی و داعش را به جهان معرفی کردند، اما ماهیت همان ماهیت و عملکرد همان خرابی و قتل و ویرانی به نام اسلام و به کام اسلام ستیزان مستکبر بود. هر چه بود گذشت و روزهای داعش رو به پایان و نفسهایش به شمارش افتاده است، امروز و فرداست که خبر دستگیری و هلاکت ابوبکر البغدادی از رسانه ها اعلام شود، اما آیا اضمحلال و هلاکت تعصب و جهل هم در خاورمیانه رقم میخورد؟!
بی تردید در خاورمیانه و کشورهای مسلمان، تنها راه کاهش فاصله طبقاتی، آگاهی و اندیشه ورزی، اعتدال و دوری از تعصب است که مانع ظهور گروههای تروریستی مشابه داعش خواهد بود. بیگانگان در سرزمینی تخم فتنه گری می کارند که برای ظلمت و جهل حاصلخیز باشد نه برای روشنایی و آگاهی!
بنابراین بهترین الگو برای خشک شدن تفکر داعشی در هر شکل و شمایلی، داشتن جامعه ای آزاد، اندیشمند، آگاه و به دور از تبعیض و خودکامگی و تعصب است. در این میان مسئولیت و نقش رسانه ها، فرهیختگان دینی و سیاسی، روشنفکران و اندیشمندان بسیار مهم و حیاتی است چرا که اگر بخواهیم خاورمیانه از شرّ دخالت قدرتهای غارتگر اندکی رهایی یابد فردای خاورمیانه باید عاری از تعصب و نفرت پراکنی و خودکامگی باشد پس لازم است به جای شعار زدگی؛ همدلی، همگرایی ،وحدت و همزیستی مسالمت آمیز میان ملتها را تقویت کنیم. 
انتهای پیام /*       


کد مطلب: 266

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/note/266/الگوی-مبارزه-تفکر-داعش-فردای-دستگیری-ابوبکر-البغدادی-چیست

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir