کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کودتا در لیبی؛

کنترل فرودگاه طرابلس به دست نیروهای ژنرال حفتر افتاد

ارتش تحت فرمان خلیفه حفتر در راه تصرف کامل طرابلس

17 فروردين 1398 ساعت 7:08

با وجود عملکرد ضعیف سازمان ملل، رقابت برای کسب قدرت با حمایتهای منطقه ای شدت گرفته و لیبی مجدداً به سوی جنگ داخلی کشیده شده است


به گزارش ایصال نیوز، روسیا الیوم در خبری اعلام کرد که شبه نظامیان وابسته به خلیفه حفتر از محورهای متعدد وارد شهر طرابلس پایتخت لیبی شدند و کنترل فرودگاه بین المللی در طرابلس را به دست گرفتند.
این در حالی است که منابع خبری از درگیری شدید و خونین میان نیروهای تحت امر حفتر و نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی در طرابلس خبر می دهند.
خلیفه حفتر دیروز به نظامیان تحت امر خود فرمان حمله به طرابلس را صادر کرد.
از سوی دیگر دفتر رسانه ای شبه نظامیان موسوم به "ارتش ملی لیبی " با انتشار بیانیه ای در فیس بوک اعلام کرد که در نشستی که امروز "خلیفه حفتر" فرمانده نیروهای شرق لیبی با "آنتونیو گوترش" دبیر کل سازمان ملل داشت تاکید کرد که عملیات طرابلس تا زمان نابودی شبه نظامیان در این شهر ادامه خواهد داشت.
لیبی از زمان سقوط حکومت 'معمر قذافی' در سال 2011 دست‌خوش جنگ و نا آرامی ست، این هرج و مرج باعث تقویت گروه های تندرو و تروریستی در این کشور شده است.
لازم به یادآوری است که در لیبی با ادامه عملکرد ضعیف سازمان ملل و تحریک قدرتهای منطقه ای و جهانی، رقابت برای کسب قدرت شدت گرفته و لیبی مجدداً به سوی جنگ داخلی کشیده شده است؛
به نظر می رسد در این مسئله، عمده ترین بحران، استقرار دو دولت و دو ارتش در لیبی ست، یکی ارتش و دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس که مورد حمایت قطر است و دوم دولت موقّت و ارتش ملی طبرق به ریاست 'عبدالله الثنی' که ژنرال خلیفه حفتر از آن حمایت می کند و مورد حمایت عربستان و امارات است.
انتهای پیام /*


کد مطلب: 934

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/934/کنترل-فرودگاه-طرابلس-دست-نیروهای-ژنرال-حفتر-افتاد

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir