کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بنی آدم اعضای یک دیگرند؛

اقدام ملتها و دولتهای جهان در کنار ملت و دولت ایران برای کمک رسانی به سیل‌زدگان

16 فروردين 1398 ساعت 20:25

تعدادی از کشورها از جمله جمهوری عراق، جمهوری آذربایجان، جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی افغانستان با ملت و دولت ایران اعلام همدردی نمودند و آمادگی خود را برای ارسال کمک و تحهیزات به سیلزدگان در صورت اعلام نیاز ایران اعلام کردند.


به گزارش ایصال نیوز به نقل از هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، با توجه به حجم گسترده خسارت وارده به مردم در حادثه سیل چند روز اخیر صلیب سرخ جهانی و هلال احمر کشورهای مختلف جهان از دیروز با اعلام تسلیت به ملت و دولت ایران،شروع به ارسال کمکهای خود برای آسیب دیدگان از سیل به ایران نمودند.
سعید متانی معاون لجستیک نجات و امداد، در مورد محموله‌ای که از سوی صلیب سرخ المان به جمعیت هلال احمر ایران اهدا شد اظهار کرد: اقلام ارسال شده وارد کشور و تخلیه شد. این محموله روز دوشنبه به صورت رسمی به هلال احمر تحویل داده خواهد شد و از روز سه‌شنبه در مناطق سیل‌زده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. معاون لجستیک سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد جزئیات این محموله گفت: این محموله شامل ۴۰فروند قایق نجات با تجهیزات کامل، ۸۱ سوپ لباس سیلاب، ۸۰ کلاه ایمنی نجات، ۴۰ جلیقه نجات سیلاب، ۴۵جفت بوت ۲۸جفت نیم‌بوت و ۷جفت کفش مخصوص سیلاب است.
همچنین سازمان ملل متحد و نهادهای بشر دوستانه بین المللی پس از وقوع سیل در بخش هایی از ایران و ایجاد خسارات در برخی شهرستان ها، از آمادگی خود به منظور اعزام نیرو، کمک رسانی و ارسال اقلام برای آسیب دیدگان خبر دادند.
از سوی دیگر،سفارت کویت در ایران اعلام کرد: از روز جمعه ۱۶ فروردین ماه ۱۳۹۸ پل امداد رسانی برای ارسال کمک‌های بشر دوستانه و امداد رسانی به سیل‌زدگان ایرانی که در مرحله اول شامل ۴۰ تن مواد غذایی، پزشکی و امداد رسانی است، بین دو کشور برپا شده است.
بعیدی نژاد، سفیر ایران در انگلستان خبر داد که صلیب سرخ انگلیس به سفارت کشورمان در لندن اعلام کرد که آمادگی کامل دارد که به محض دریافت فهرست مورد نیاز اقلام فوری کمک رسانی و تجهیزات مقابله با سیل از سوی هلال احمر ایران، موارد مورد نیاز را به صورت فوری به ایران ارسال کند.
سازمان هلال احمر ترکیه در پی وقوع سیل در چندین شهر ایران ضمن اعلام آمادگی برای کمک به سیل‌زدگان٬ پنج دستگاه کامیون حامل 320 چادر، هزار تخت خواب، 100 بسته بهداشتی، 1625 پتو، 360 لوازم آشپزخانه و 60 وسیله گرمایشی به ایران ارسال کرد. این سازمان همچنین یک تیم 6 نفره از پرسنل خود را همراه با دو وسیله نقلیه برای تعیین و برآورد نیازها و حمایت از فعالیت‌های هلال احمر ایران به مناطق سیل‌زده ایران اعزام کرد.
دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در پیامی اعلام کرد که از دفتر منطقه‌ای منا فدراسیون و همچنین تیم‌های ژنو درخواست همکاری و حصول اطمینان از تامین کمک‌های ضروری و ابزار برای جمعیت هلال احمر ایران کرده است. ال حاج اس سی، با ارسال پیامی خطاب به رئیس جمعیت هلال احمر ایران، از فعالیت‌های این جمعیت تقدیر کرد و گفت: اینجانب بسیار تحت تاثیر فعالیت تمام کارکنان و داوطلبان شما قرار گرفته‌ام، که به رغم اینکه خودشان هم متاثر از این سانحه بوده‌اند، به وظایف بشردوستانه‌شان جهت کمک به نیازمندان عمل کرده‌اند. دبیرکل فدراسیون در پیام خود اعلام کرد: خانواده صلیب سرخ و هلال احمر در این لحظات سخت آماده حمایت است.
همچنین تعدادی از کشورها از جمله جمهوری عراق، جمهوری آذربایجان، جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی افغانستان با ملت و دولت ایران اعلام همدردی نمودند و آمادگی خود را برای ارسال کمک و تحهیزات به سیل‌زدگان در صورت اعلام نیاز ایران اعلام داشتند.
انتهای پیام /*
 


کد مطلب: 930

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/930/اقدام-ملتها-دولتهای-جهان-کنار-ملت-دولت-ایران-کمک-رسانی-سیل-زدگان

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir