کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شمار قربانیان ویروس کرونا در ترکیه به دو هزار و 259 نفر رسید

آناتولی , 3 ارديبهشت 1399 ساعت 6:42

درحالی که وزارت بهداشت ترکیه از بهبودی 14 هزار و 918 بیمار کرونایی خبر داد، رجب طیب اردوغان گفت: ترکیه تا پایان ماه رمضان به تمدید تدابیر و محدودیت‌ها ادامه خواهد داد. ترکیه با بیش از 95 هزار مبتلا، در صدر بیشترین مبتلایان به کرونا در خاورمیانه قرار دارد.


به گزارش ایصال نیوز، وزارت بهداشت ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد؛ طی شبانه روز گذشته، یک هزار و 488 بیمار دیگر با شکست کرونا بهبودی پیدا کردند و بدین ترتیب شمار بهبودیافتگان در ترکیه به 14 هزار و 918 نفر رسید.

وزارت بهداشت ترکیه همچنین اعلام کرد در 24 ساعت گذشته 4 هزار و 611 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شد و به این ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در ترکیه به 95 هزار و 591 تن رسید. تعداد قربانیان نیز با مرگ 119 بیمار به 2هزار و 259 نفر رسید.

وزیر بهداشت ترکیه تأکید کرد: آمار به ما می‌گویند که نه باید ناامید شویم و نه سهل انگاری کنیم بلکه باید مصرانه تدابیر اتخاذ شده را اجرا کنیم.

از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در جلسه با اعضای حزب عدالت و توسعه که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تاکید بر ادامه تمهیدات اتخاذی در راستای مقابله با پاندمی کرونا اظهار داشت: تمدید محدودیت‌ها و اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با ویروس کرونا را تا پایان رمضان ادامه خواهیم داد تا ان‌شاءالله پس از عید فطر به حالت عادی بازگردیم.

براساس تصمیم مقامات ترکیه، برای کنترل و مقابله با ویروس کرونا، از روز پنجشنبه هفته جاری بمدت 4 روز در 30 شهر ترکیه مقررات منع رفت و آمد اجرا خواهد شد.

 گفتنی است همزمان با اجرای مقررات قرنطینه بهداشتی در استانبول و دیگر مناطق ترکیه، عملیات بازگرداندن حدود 25 هزار شهروند ترکیه از 59 کشور جهان همچنان ادامه دارد. این افراد پس از ورود به ترکیه مدتی را در محل‌های ویژه قرنطینه اقامت خواهند داشت.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 9028

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/9028/شمار-قربانیان-ویروس-کرونا-ترکیه-دو-هزار-259-نفر-رسید

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir