کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احتمال غیرمنتظره لغو خرید سامانه اس400 روسی از سوی ترکیه قوت گرفت

14 فروردين 1398 ساعت 10:26

به نظر می رسد رجب طیب اردوغان پس از سرخوردگی در سیاستهای اقتصادی، نحوه دخالت نظامی در سوریه، شکست در انتخابات شوراها در آنکارا و ازمیر و استانبول و ضعف عملکرد در حفظ منافع ملی در رابطه با قطر و روسیه، اکنون تحت فشار امریکا و اسرائیل، ناچار به لغو قرارداد خرید «سامانه دفاعی اس 400» است


به گزارش ایصال نیوز، الجزیره از احتمال لغو خرید «سامانه پیشرفته دفاعی اس 400» توسط ترکیه خبر داد. رئیس کمسیون دفاعی مجلس دومای روسیه اعلام کرد، احتمالا ترکیه از خرید سامانه موشکی اس 400 منصرف خواهد شد. این درحالی است که آمریکا بارها به مقامات ترکیه اعلام کرده بود،در صورت عدم انصراف ترکیه از خرید اس 400 روسی، آمریکا جنگنده های پیشرفته «اف 35» و تجهیزات مربوط به آن را به ترکیه تحویل نخواهد داد.
ولادیمیر شامانوف رئیس کمسیون دفاعی مجلس دومای روسیه به خبرگزاری اینترفاکس گفت تصمیم گیری خرید سیستم سپر دفاعی اس 400 بستگی به اراده ترکیه و تاثیر اقدامات امریکا در این زمینه دارد.روسیه همچنان مایل به فروش این سامانه به ترکیه است اما امریکا شرط فروش جنگنده های فوق پیشرفته امریکایی«F 35»را انصراف ترکیه از خرید«S 400»اعلام کرده است.
پاتریک شاناهان معاون وزیر دفاع آمریکا دیروز اظهار امیدواری کرد که اختلاف نظر ترکیه و آمریکا در این زمینه به‌زودی حل خواهد شد.
این اظهارات خوش بینانه معاون وزارت دفاع آمریکا، احتمال انصراف غیر منتظره ترکیه از خرید سامانه پیشرفته موشکی،دفاعی اس 400 روسی یا معامله بر سر آن‌را تقویت می‌کند.
انتهای پیام /*  
 


کد مطلب: 890

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/890/احتمال-غیرمنتظره-لغو-خرید-سامانه-اس400-روسی-سوی-ترکیه-قوت-گرفت

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir