کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با فراگیر شدن تظاهرات مردم الجزایر

عبد العزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر استعفا کرد

تشکیل دولت جدید به ریاست وزیر سابق کشور

خبرگزاری الجزایر , 14 فروردين 1398 ساعت 5:40

خبرگزاری رسمی الجزایر در خبری فوری با انتشار بیانیه نهاد ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد: عبدالعزیز بوتفلیقه از سمت خود استعفا کرد.


به گزارش ایصال نیوز، رئیس جمهور مستعفی الجزایر در نامه ای به شورای قانون گذاری الجزایر استعفای خود را از سمت ریاست جمهوری اعلام کرد . وی همچنین اعلام نمود که در دوران گذار جهت ادامه روند کار نهادهای دولتی، تصمیمات مهمی دیگری اتخاذ خواهد شد.
روز گذشته نیز برای کنترل و مهار اعتراضات و تجمعات گسترده ضددولتی در الجزایر، عبدالعزیز بوتفلیقه، با حفظ پست وزارت دفاع برای خود، دولت جدید را به ریاست نورالدین بدوی وزیر سابق کشور تعیین کرد.
کارشناسان می‌گویند که دولت جدید الجزایر از لحاظ قانونی مشکل ساز است و بر اساس ماده 102 قانون اساسی کابینه جدید نمی‌تواند توسط رئیس جمهور مستعفی ادامه کار بدهد. ماده 104 قانون اساسی این کشور نیز بیان می دارد که دولت در روند انتقال تغییر نمی‌کند.عبدالعزیز بوتفلیقه در 11 مارس گذشته احمد اویحیی را از نخست‌وزیری برکنار و نور الدین بدوی را به این سمت منصوب کرده بود.
انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار بود 18 آوریل امسال برگزار شود اما با کناره گیری بوتفلیقه از نامزدی در انتخابات آینده به تعویق افتاد. عبدالعزیز بوتفلیقه 82 ساله در 29 اکتبر 2018 با داشتن بیماری اعلام کرده بود که برای پنجمین دور متوالی نامزد حزب جبهه آزادی ‌بخش ملی الجزایر در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور می‌شود. همین امر باعث شد تا تظاهرات علیه نامزدی مجدد وی در مناطق مختلف الجزایر آغاز شود.
وی ابتدا در اثر فشار افکار عمومی و احزاب از نامزدی انصراف داد و با ادامه تظاهرات و اعتراضات مردم و احزاب،سرانجام امروز از پست ریاست جمهوری الجزایر نیز استعفا کرد. مردم و احزاب مخالف خواستار مبارزه ریشه ای با فساد و انجام تغییر حکومت الجزایر هستند.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 883

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/883/عبد-العزیز-بوتفلیقه-رئیس-جمهور-الجزایر-استعفا

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir