کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان به مرز 500 نفر رسید

مهر , 21 فروردين 1399 ساعت 19:48

'فیروزالدین فیروز' وزیر بهداشت افغانستان می‌گوید طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰ مورد مثبت ابتلا به کرونا در کشور به ثبت رسیده و به این ترتیب آمار کل مبتلایان به ۴۸۴ نفر رسیده ‌است. ایران، اخیراً تدابیر مقابله با کرونا در مرزهای مشترک با 15 کشور همسایه از جمله افغانستان را افزایش داده است.


به گزارش ایصال نیوز، این آمار بیشتر متعلق به چندین ولایت افغانستان از جمله کابل، قندهار و لوگر است. همچنین شمار قربانیان کرونا نیز به ۱۵ نفر رسیده‌ و بهبودیافتگان این بیماری هم به ۳۲ نفر افزایش یافته ‌است.

کرونا اکنون به اکثر ولایات افغانستان راه یافته‌ حال آنکه هرات و کابل بیش‌ترین آمار مبتلایان به کرونا را دارند. طی چند روز گذشته، آمار مبتلایان به کوید- ۱۹ در هرات و برخی ولایت‌های غربی افغانستان به دلیل نقص فنی در مرکز تشخیص کرونا اعلام نشده‌ است.

این در حالی است که هرات کانون اصلی شیوع کرونا در افغانستان محسوب می‌شود.

گفتنی است شیوع بیماری کرونا در اکثر کشورهای همسایه ایران در حال گسترش است، اگرچه در برخی کشورهای همسایه مانند ترکیه و امارات امکانات تشخیصی مدرن وجود دارد اما وضعیت در کشورهایی مانند افغانستان،پاکستان و عراق بسیار نگران کننده‌تر است.

ایران از ابتدای شیوع کرونا، تدابیر کنترلی و غربالگری بهداشتی را در مرزهای مشترک با 15 کشور همسایه با شدت بیشتری اجرا می کند.

وزارت بهداشت افغانستان از 11 بهمن 98 و در پی تلاش‌ها برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به افغانستان و شیوع آن از طریق چین، مرکزی را برای قرنطینه مبتلایان احتمالی به ویروس کرونا ایجاد کرده بود.

انتهای پیام/*   


کد مطلب: 8766

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/8766/شمار-مبتلایان-کرونا-افغانستان-مرز-500-نفر-رسید

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir