کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخواست انتقال قدرت در الجزایر براساس اراده مردم

بزرگترین تظاهرات مردم الجزایر همزمان با افزایش کناره گیری مقامات حکومتی برگزار شد

بسیاری از مدیران و مقامات ممنوع الخروج شده اند

9 فروردين 1398 ساعت 19:25

به نظر میرسد هم ارتش و هم مقامات حامی رئیس جمهور به این نتیجه رسیده اند که راه برون رفت از بحران الجزایر  و نجات کشور، همراهی با مردم و انتقال مسالمت آمیز قدرت در الجزایر است


به گزارش ایصال نیوز به نقل از الجزیره، بزرگترین تظاهرات مردم الجزایر امروز جمعه در پایتخت این کشور برگزار شد.
همزمان با دعوت گسترده احزاب و نهادهای مدنی به مشارکت گسترده در این تظاهرات اعتراضی برای درخواست برکناری «عبدالعزیز بوتفلیقه» از ریاست جمهوری، تعدادی از مقامات و شخصیتهای حامی بوتفلیقه،اعلام کناره گیری کردند و خواستار استعفای رئیس جمهور شدند.
تظاهرکنندگان میلیونی همچون هفته های قبل ضمن سردادن شعار علیه حکومت الجزایر، خواستار استعفای بوتفلیقه و پایان یافتن فساد و دزدی در الجزایر شدند.
در همین حال دهها تن از مسئولان حزب حاکم از پیشنهاد فرماندهی ارتش برای کناره گیری رئیس جمهور بیمار و فرتوت الجزایر حمایت کردند. شورای رهبری حزب حاکم، راهکار ارتش در اجرای ماده 102 قانون اساسی مبنی بر کناره گیری رئیس جمهور به علت بیماری و ناتوانی را برای نجات کشور راهگشا می‌دانند، اما دیگر احزاب و فعالان سیاسی و نهادهای مدنی، این راهکار را گام اولیه اصلاحات می‌دانند و خواستار تغییرات اساسی و مسالمت آمیز برای انتقال قدرت در الجزایر براساس خواست و اراده مردم هستند.
در همین حال رادیو تلویزیون ملی الجزایر اعلام کرد که خروج مقامات، مدیران و شخصیتهای مهم به خارج از کشور ممنوع شده است.
به نظر می‌رسد هم ارتش و هم مقامات حامی رئیس جمهور به این نتیجه رسیده اند که راه برون رفت از بحران الجزایر  و نجات کشور، همراهی با مردم و انتقال مسالمت آمیز قدرت در الجزایر است.
انتهای پیام /*


کد مطلب: 821

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/821/بزرگترین-تظاهرات-مردم-الجزایر-همزمان-افزایش-کناره-گیری-مقامات-حکومتی-برگزار

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir