کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفت‌وگوی تلفنی دونالد ترامپ با معاون سیاسی گروه طالبان

ترامپ: از گفت‌وگو با شما خوشحالم

آناتولی , 14 اسفند 1398 ساعت 9:27

ملا برادر، معاون سیاسی طالبان با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بصورت تلفنی گفتگو کرد. این نخستین گفت‌وگوی یک رئیس‌جمهور آمریکا با یکی از سران طالبان است.


به گزارش ایصال نیوز، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر طالبان در قطر در توئیتر خود نوشت: ملا عبدالغنی برادر معاون رهبر طالبان در تماس تلفنی 35 دقیقه‌ای خود با دونالد ترامپ گفت که درصورت پای‌بندی آمریکا به توافق خود با ما، در آینده رابطه دوجانبه و مثبتی خواهیم داشت.

به گفته شاهین، ملا برادر در ادامه همچنین خطاب به ترامپ اظهار داشته است: "شما برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان و برقراری روابط مثبت در آینده جدی باشید و اجازه ندهید کسی شما را در این جنگ طولانی درگیر کند. استقلال کشور و ایجاد دولت مطلوب حق مسلم افغان‌هاست‌‍‍".

رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا نیز در این گفت و گوی تلفنی تصریح کرده است: "از گفت و گو با شما خوشحالم. شما دارای کشور بسیار خوبی هستید و برای خاک خود می‌جنگید. ما مدتی طولانی و 19 سال در افغانستان بودیم. خروج نیروهای خارجی از افغانستان به نفع همه است.

وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا به زودی با دولت افغانستان گفتگو خواهد کرد تا موانع مذاکرات بین‌الافغانی برداشته شود.

این نخستین گفت‌وگوی یک رئیس‌جمهور آمریکا با یکی از سران طالبان است. ترامپ پس از امضای توافق‌ آمریکا-طالبان گفت: ‌قصد داریم به طولانی‌ترین جنگ آمریکا پایان داده و نیروهای خود را به خانه بازگردانیم.

گفتنی است زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان و ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان توافق مذکور را امضا کردند. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و نمایندگان 30 کشور و سازمان‌ بین‌المللی در مراسم امضای این توافق‌نامه حضور داشتند.

انتهای پیام/*
 


کد مطلب: 8044

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/8044/گفت-وگوی-تلفنی-دونالد-ترامپ-معاون-سیاسی-گروه-طالبان

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir