کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در پی بارش کم سابقه

حدود 350 واحد مسکونی بر اثر بارش باران در اصفهان خسارت دید

این واحدهای مسکونی خسارت دیده مربوط به شهرستان های شهرضا، دهاقان، فریدونشهر، سمیرم، چادگان و اطراف اصفهان است

6 فروردين 1398 ساعت 11:43

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به دلیل بارش شدید باران و آب گرفتگی ناشی از آن، به حدود 350 واحد مسکونی در این استان خسارت وارد شد.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به دلیل بارش شدید باران و آب گرفتگی ناشی از آن، به حدود 350 واحد مسکونی در این استان خسارت وارد شد.
منصور شیشه فروش روز سه شنبه افزود: این واحدهای مسکونی خسارت دیده مربوط به شهرستان های شهرضا، دهاقان، فریدونشهر، سمیرم، چادگان و اطراف اصفهان است. وی اظهار داشت: همچنین بر اثر بارش شدید باران برخی رودخانه های فصلی در دهاقان شامل 'بودجان' و 'دزج' فعال و پرآب شده است. شیشه فروش تصریح کرد: در این مسیرها خسارت هایی نیز به زمین های کشاوری و جاده های ارتباطی وارد شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: به همین علت در سمیرم جاده 'تنگ جلو' دناکوه و جاده خفر دشت بالای سمیرم کوه ریزش کرد و سنگ ها وارد جاده شد که اکنون عوامل راهداری و امدادی مشغول بازگشایی جاده هستند. وی به امدادرسانی به 400 خودرو و 15 نفر گرفتار در آب ناشی از بارش شدید باران خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته 300 اسکان اضطراری در مسیرهای دچار سیلاب صورت گرفت.
شیشه فروش تصریح کرد: خوشبختانه سیلاب و بارش های شدید باران در استان هیچ گونه خسارت جانی ایجاد نکرده است. وی با اشاره به این که حجم بارش ها در استان بسیار خوب برآورد شد،گفت: میزان بارش ها از 40 تا 80 میلی متر بوده است که بیشترین میزان بارش ها در شهرستان فریدن، فریدونشهر و سمیرم ثبت شده است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه هم اکنون در غرب استان بارش ها به شکل برف است و این شرایط تا عصر امروز ادامه دارد، افزود: با توجه به احتمال فعال شدن بارش ها از عصر امروز در شرق اصفهان، به منطقه خور و بیابانک اعلام آماده باش شده است.
وی به شهروندان استان و مسافران نوروزی توصیه کرد که از قرار گرفتن و استقرار و اسکان در چادر در مسیر رودخانه های فصلی و بندهای آبخیزداری خودداری کنند.
سامانه بارشی کم سابقه ای که از روز یکشنبه از جنوب و غرب وارد ایران شده است،انتظار می رود شدت یافته و اغلب نقاط کشور را بارش باران و برف همراه با رگبار و رعد و برق فرا بگیرد.
با توجه به شدت و مدت بارش ها، احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب در برخی استان ها از جمله اصفهان وجود دارد. هوای استان اصفهان از روز گذشته تا لحظه مخابره این خبر، همچنان بارانی است.
انتهای پیام /*


کد مطلب: 763

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/763/حدود-350-واحد-مسکونی-اثر-بارش-باران-اصفهان-خسارت-دید

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir