کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به بیش از ۶۸ هزار تن از هموطنان طی ۷ روز گذشته امدادرسانی شده است

۱۰ هزار بسته غذایی میان متاثران حوادث جوی در ۲۸ استان توزیع شد

جمعیت هلال احمر , 3 فروردين 1398 ساعت 0:57

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به انجام یک هزار و ۳۸۱ مورد عملیات امداد و نجات از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا دوم فروردین ماه سال جاری، اظهار کرد: در این مدت ۶۸ هزار و ۷۳ تن از هموطنان در اقصی نقاط کشور خدمات امدادی دریافت کردند.


به گزارش ایصال نیوز؛ مرتضی سلیمی با اشاره به عملیات امداد و نجات نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفندماه ۹۷ تا ساعت ۶ صبح امروز (دوم فروردین ماه)، گفت: در این مدت ۶۸ هزار و ۷۳ تن از هموطنان در اقصی نقاط کشور امدادرسانی شدند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۰۶ نفر از افراد آسیب دیده از حوادث مختلف در مدارس، مساجد، پایگاه های امدادی و … اسکان اضطراری داده شده اند، ۸۷۳ نفر نجات یافته و ۵۶۲ تن از مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند (۷۴ درصد مصدومان مربوط به حوادث ترافیکی محورهای برون شهری بوده اند).
وی با اشاره به انجام ۱۰۰ عملیات پروازی و انتقال ۷ بیمار از مسیرهای صعب العبور و مسدود ناشی از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی از این طریق به مراکز درمانی گفت: از شروع طرح امداد و نجات نوروزی تا امروز، بالگردهای امداد و نجات هلال احمر ۱۶ هزار و ۵۰ کیلوگرم اقلام امدادی به مناطق آسیب دیده از سوانح جوی انتقال داده و این اقلام میان آسیب دیدگان توزیع شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات همچنین در تشریح عملیات امدادرسانی به متاثران حوادث جوی در ۲۸ استان از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه (ساعت ۶ صبح) گفت: در این مدت امدادرسانی به ۶۰ هزار و ۵۲۱ تن در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان های جنوبی، رضوی، و شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و همدان که متاثر از حوادث جوی بودند، انجام شده است.
وی افزود: با تلاش امدادگران و نجاتگران هلال احمر در این مدت ۱۰ هزار و ۱۲۹ نفر از هموطنان و مسافران متاثر از حوادث جوی و اقلیمی در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری، مدارس، مساجد و نظایر آن اسکان اضطراری و موقت یافتند و ۶۰ نفر دیگر از متاثرین اینگونه حوادث به مناطق امن منتقل شدند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: ارائه خدمات سرپایی به ۴۵ نفر از مصدومان حوادث ترافیکی، انتقال ۱۷ مصدوم به مراکز درمانی و بیمارستانی، رهاسازی هزار و ۷۱۰ دستگاه خودرو از برف و تخلیه آب از یک هزار و ۱۰۰ واحد منزل مسکونی؛ از دیگر اقدامات ۷۲۲ تیم (متشکل از ۲ هزار و ۸۶۵ نفر امدادگر و نجاتگر هلال احمر) در خدمات رسانی به هموطنان و مسافران در ۲۸ استان کشور بوده است.
به گفته سلیمی، در این حوادث متاسفانه ۶ نفر از هموطنان (بر اثر ریزش کوه یک نفر در سوادکوه، بر اثر وقوع سیل یک نفر در میانرود، دو نفر در مانه و سملقان، ۲ نفر بر اثر رانش زمین در مینودشت و کلاله) فوت شده اند.
وی، از توزیع ۹۵۱ دستگاه چادر امدادی، ۶ هزار و ۲۵۰ تخته پتو، یک هزار و  ۹۶۸ تخته موکت، سه هزار و ۳۰۴کیلوگرم نایلون، ۱۰ هزار و ۳۸ بسته غذایی، ۱۸ هزار و ۲۷۸ بطری آب معدنی، ۹ هزار و ۱۳۹ قوطی انواع کنسروجات، ۴۱ هزار و ۷۹۴ قرص نان، ۲۶۹ کیلوگرم خرما، ۱۵ هزار ۳۱۵ کیلوگرم برنج، دو هزار و ۷۱۷ کیلوگرم روغن و یک هزار و ۱۷۵ بسته بیسکوییت در بین متاثرین از حوادث جوی و اقلیمی خبر داد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: عملیات امدادرسانی به متاثرین از حوادث جوی و اقلیمی در استان های مازندران، گلستان، سمنان و خراسانی شمالی ادامه دارد.


کد مطلب: 709

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/709/بیش-۶۸-هزار-تن-هموطنان-طی-۷-روز-گذشته-امدادرسانی-شده

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir