کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک گام تا آشتی قطر و عربستان

دعوت امیر قطر توسط ملک سلمان برای سفر به ریاض

برگزاری نشست سران شورای همکاری

خبرگزاری قطر , 13 آذر 1398 ساعت 0:13

ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، روز دوشنبه با ارسال نامۀ رسمی، از امیر قطر برای شرکت در نشست سران شورای همکاری «خلیج فارس» که قرار است در 10 ماه دسامبر (هفته آینده) در ریاض برگزار شود دعوت کرد.


به گزارش ایصال نیوز، خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، از دعوت شیخ تمیم بن حمد آل ثانی توسط ملک سلمان پادشاه عربستان برای شرکت در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض پایتخت عربستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر، دعوت نامه‌ رسمی پادشاه عربستان سعودی را در دوحه از عبداللطیف بن راشد الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس دریافت کرده است .

در این دعوت نامه، ملک سلمان از شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دعوت کرده است تا در نشست سران این شورا که قرار است 10 دسامبر(19 آذر) در ریاض برگزار شود، شرکت کند.

به نظر می رسد، با توجه به سفر محرمانه مقامات سیاسی قطر به عربستان در ماه گذشته و ارسال این دعوت نامه رسمی و همچنین نرم تر شدن سیاست رسانه ای قطر در قبال عربستان در هفته های گذشته، یخ قطع روابط بین این دو کشور در حال آب شدن است.

در صورتی که امیر قطر نتواند شخصاً در اجلاس سران شرکت کند، وزیر امورخارجه قطر به نمایندگی از امیر قطر در این اجلاس شرکت خواهد کرد. 

انتهای پیام/*


کد مطلب: 6222

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/6222/دعوت-امیر-قطر-توسط-ملک-سلمان-سفر-ریاض

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir