کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بودجه 98 برای رفع ایرادات به مجلس ارجاع شد

18 اسفند 1397 ساعت 16:08

سخنگوی شورای نگهبان از ارسال نظر این شورا در خصوص لایحه بودجه سال 1398 کل کشور به صورت غیر رسمی به مجلس شورای اسلامی خبر داد.


به گزارش ایصال نیوز به نقل از شبکه خبر، کدخدایی در حاشیه نشست شورای نگهبان، گفت : بودجه 98 در 19 بند مغایر با قانون اساسی بود که برای رفع ایرادات به مجلس ارجاع داده شد.
سخنگوی شورای نگهبان، افزود: در اخبار اعلام شد ما نظر غیررسمی را برای مجلس ارسال کردیم. در جلسات هفته گذشته که سهشنبه شروع شد جلسات فوق العاده داشتیم و در چند نوبت اعضای شورای نگهبان لایحه را بررسی کردند.
وی خاطرنشان کرد: در این لایحه برخی ایرادات شکلی داشتیم، همچنین در رابطه با اساسنامه برخی شرکتهای وابسته به وزارت نفت ابهاماتی وجود داشت که برای مجلس ارسال شد و اکنون کمیسیون تلفیق در حال بررسی و رفع ایرادات لایحه است.
 کدخدایی افزود: در بند الحاقی 2 بحث منابع صندوق توسعه ملی را داشتیم که مغایر اصل 57 اعلام شد. جزء 4 بند الحاقی 2 و جدول شماره 2 بند الحاقی ایراداتی داشت که برای مجلس ارسال شد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: در برخی موارد از جمله بند الحاقی یک واجد ابهام و بند «و» این لایحه نیز مغایر بند (9) اصل 3 قانون اساسی بود.
وی در پایان با بیان اینکه ایرادات و ابهامات دیگری نیز وجود داشته که به مجلس ارسال شده است، تصریح کرد: ایراداتی نیز از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به این لایحه گرفته شده که شورای نگهبان وفق بند (2) اصل 110 قانون اساسی این ایرادات را نیز به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است.
 


کد مطلب: 475

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/475/بودجه-98-رفع-ایرادات-مجلس-ارجاع

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir