کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

الجزایر روی موج اعتراض؛

تظاهرکنندگان، خواستار استعفای بوتفلیقه و انصراف دیگر کاندیداها شدند

المیادین نت , 18 اسفند 1397 ساعت 14:54

دهها هزار تن از مردم الجزایر به دعوت اتحادیه ها و احزاب دیروز (جمعه) با انتقاد از حکومت 20 ساله عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری الجزایر و اعتراض به نامزدی مجدد وی در انتخابات ماه آینده (فروردین98)، به خیابان‌های پایتخت آمدند.


به گزارش ایصال نیوز، رسانه های خبری الجزایر از تصمیم مقامات و شخصیتهای مهم نزدیک به عبدالعزیز بوتفلیقه برای برگزاری جلسه ویژه بررسی تحولات اخیر و موضوع انتخابات و اتخاذ تصمیمات لازم در روز شنبه یا یکشنبه خبر می‌دهند.
این تصمیم در پی گسترش تظاهرات در پایتخت و ۴۸ استان الجزایر که دیروز تحت عنوان « جمعه کرامت» برگزار شد، اتخاذ گردید. در تظاهرات دیروز که با شعارهایی در پایبندی تظاهرکنندگان به مسالمت آمیز بودن اعتراضها و جلوگیری از دخالت بیگانگان همراه بود مردم الجزایر بر خواسته اصلی خود مبنی بر کناره گیری رئیس جمهور از کاندیداتوری مجدد و مبارزه با فساد تاکید کردند.نیروهای امنیتی الجزایر 195 نفر را در جریان اعتراض های گسترده روز جمعه، دستگیر کردند.پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان و جلوگیری از ورود آنان به کاخ ریاست جمهوری و برخی مناطق دیگر، گاز اشک آور شلیک کرد.
برخی خبرها از استعفای تعدادی از اعضای کمیته مرکزی حزب حاکم خبر داده اند. همچنین احزاب و گروه های مخالف دولت الجزایر روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای مشترک خواستار استعفای رئیس جمهور و انصراف دیگر کاندیداها شدند. احزاب مخالف همچنین از ارتش الجزایر خواسته اند همچون گذشته  حافظ امنیت کشور و مردم باشد. بوتفلیقه پیشتر گفته بود که برای دور پنجم انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده، اما متعهد شده پس از انتخابات و درصورت پیروزی از قدرت کناره گیری کند.
برخی رسانه ها نیز اعترض های روز گذشته را در مقایسه با موارد مشابه اخیر، پر‌تعداد‌تر و میزان مشارکت زنان را چشمگیر خواندند. بسیاری از زنان همزمان با روز جهانی زن با پوشش و حجاب سنتی خود در تظاهرات حضور داشتند. 
انتهای پیام /*


کد مطلب: 469

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/469/تظاهرکنندگان-خواستار-استعفای-بوتفلیقه-انصراف-دیگر-کاندیداها-شدند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir