کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر خارجه عمان: منشأ بحران کنونی اشغالگری اسرائیل است

5 آبان 1403 ساعت 17:36

وزیر خارجه عمان در پیامی درباره تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه ایران، خواهان رسیدگی جهانی به اشغالگری این رژیم شد.


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، بدر البوسعیدی در پیامی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، با ابراز نگرانی از اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران، نوشت: خوشبختانه خسارات وارده محدود به نظر رسیده و از صمیم قلب امیدواریم که تلفات جانی نداشته باشند.

وی افزود: زمان آن فرا رسیده که جهان بیدار شده و به نیاز فوری برای رسیدگی به علل اصلی این بحران که در راس آن اشغال غیرقانونی و وحشیانه سرزمین های فلسطینی توسط اسرائیل است، رسیدگی کند.

پیشتر وزارت امور خارجه عمان با صدور بیانیه ای تجاوز رژیم صهیونیستی را تعرض آشکار به حاکمیت ایران دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه‌ تاکید شده است: این تعرض نقض آشکار حاکمیت ایران و همچنین نقض روشن قوانین بین المللی و اقدامی تنش زا است که منجر به تداوم خشونت و به نتیجه نرسیدن تلاش ها در راستای ایجاد آرامش و کاهش تنش ها و حل بحران ها از طریق ابزارهای مسالمت آمیز و دیپلماتیک می شود.

روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور در ساعات اولیه صبح امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند با وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هر گونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است. ا یر نا 

انتهای پیام/*


کد مطلب: 41653

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/41653/وزیر-خارجه-عمان-منشأ-بحران-کنونی-اشغالگری-اسرائیل

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir