کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سازمان ملل: احیای باریکه غزه احتمالا بیش از سه قرن طول خواهد کشید

2 آبان 1403 ساعت 20:20

سازمان ملل متحد هشدار داد که احیای باریکه غزه پس از حملات ویرانگر رژیم صهیونیستی ممکن است تا ۳۵۰ سال به طول بیانجامد.


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، سازمان ملل متحد هشدار داد که پس از حمله رژیم صهیونیستی به باریکه غزه که یکی از مرگبارترین و ویرانگرترین عملیات‌ نظامی از زمان جنگ جهانی دوم به شمار می‌آید، احیای غزه ممکن است دهه‌ها طول بکشد.

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد اعلام کرد: «اگر جنگ فردا به پایان برسد و غزه به وضعیت قبل از حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بازگردد، ممکن است ۳۵۰ سال طول بکشد تا اقتصاد شکننده آن به سطح ناپایدار قبل از جنگ برگردد.»

بالاکریشنان راجاگوپال، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در خصوص حق برخورداری از مسکن مناسب، هفته گذشته گفت که تا ژانویه ۲۰۲۴، بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از تمام خانه‌های غزه تخریب شده‌اند و در شمال غزه این میزان به ۸۲ درصد از خانه‌ها رسیده است.

به گفته راجاگوپال، گزارشی که اخیراً توسط برنامه توسعه سازمان ملل منتشر شده، برآورد کرده است که در ماه مه گذشته بیش از ۳۹ میلیون تن آوار در غزه وجود داشته است، و توضیح داد که آوارها شامل مواد منفجره عمل نکرده، ضایعات سمی، و آزبست از ساختمان‌های فرو ریخته و مواد دیگر هستند.

راجاگوپال در پاسخ به سؤالی درباره مدت زمان لازم برای بازسازی غزه، گفت که ابتدا باید آوار برداری شود، دوم اینکه باید تأمین مالی وجود داشته باشد، سپس «مشکل بزرگ دیگری وجود دارد، زیرا بازسازی تنها در صورت پایان اشغال ممکن است.»

وی ادامه داد که این وضعیت به این دلیل است که رژیم صهیونیستی محدودیت‌هایی برای مواد و تجهیزات ساختمانی اعمال می‌کند که ادعا می‌کند دارای «کاربردهای دوگانه» هستند.

این مقام سازمان ملل با بیان اینکه پس از جنگ ۲۰۱۴ در غزه، سالانه کمتر از هزار خانه ساخته می‌شد، افزود: «برنامه توسعه سازمان ملل برآورد کرده است که ۸۰ هزار خانه در جنگ کنونی تخریب شده‌اند، بنابراین اگر اشغال ادامه یابد، روند بازسازی ۸۰ سال طول خواهد کشید». العا لم 

انتهای پیام/*


کد مطلب: 41589

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/41589/سازمان-ملل-احیای-باریکه-غزه-احتمالا-بیش-سه-قرن-طول-خواهد-کشید

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir