کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روزنامه تایمز: انگلیس و آلمان یک معاهده نظامی تاریخی امضا می‌کنند

30 مهر 1403 ساعت 12:50

روزنامه انگلیسی تایمز گزارش داد لندن و برلین قرار است در روزهای آینده یک توافق نظامی تاریخی را بین خود منعقد کنند.


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، روزنامه «تایمز» انگلیس گزارش داد بریتانیا و آلمان قصد دارند در هفته جاری یک توافق نظامی را امضا کنند.

به نوشته این روزنامه این توافق جدید قرار است به نظامیان انگلیس و آلمان اجازه برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک در مرز شرقی ائتلاف ناتو با روسیه، احتمالا در خاک استونی و لیتوانی، را بدهد.

همچنین 2 کشور به موجب این توافق به تسهیل معاملات و خرید مشترک تسلیحات و همکاری نزدیک‌تر بر سر توسعه تسلیحات نسل جدید خواهند پرداخت.

تایمز نوشت «جان هیلی»، وزیر دفاع انگلیس این توافق با آلمان را به عنوان مهم‌ترین توافق 2 جانبه منعقد شده از سوی لندن از زمان معاهده نظامی که در سال 2010 با فرانسه برقرار کرد‌ می‌بیند.

یک منبع مطلع به این روزنامه گفت از نظر لندن توافق نظامی با برلین گامی به سمت عمیق‌تر کردن همکاری‌های نظامی با اتحادیه اروپا محسوب شده و برای افزایش این همکاری‌ها قرار است مذاکرات جزئی‌تری در سال 2025 با بروکسل انجام شود.

روسیه پیش از این به طور مداوم نگرانی خود را درباره تداوم روند بی‌سابقه تقویت آرایش نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای غربی خود اعلام کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرده مسکو با مذاکرات با ائتلاف ناتو در یک موضع برابر در صورتی که غرب تلاش‌های خود برای نظامی‌سازی اروپا را کنار بگذارد مشکلی ندارد.

به نوشته تایمز، انگلیس به دنبال انعقاد معاهدات نظامی و دفاعی گسترده‌تری با اتحادیه اروپا بوده که حوزه‌های دفاعی، تبادل اطلاعات، انرژی و مقابله با مهاجران غیرقانونی را پوشش دهند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 41538

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/41538/روزنامه-تایمز-انگلیس-آلمان-یک-معاهده-نظامی-تاریخی-امضا-می-کنند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir