کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یحیی سنوار به شهادت رسید

26 مهر 1403 ساعت 19:12

منابع صهیونیستی با انتشار تصاویری از شهادت یحیی سنوار رهبر حماس در غزه خبر داده اند.


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، رسانه های صهیونیستی با انتشار تصاویری، اعلام کردند که در جریان یک عملیات/بمباران صهیونیست ها در غزه که البته با هدف ترور یحیی سنوار انجام نشده بود، دیروز (چهارشنبه)، رهبر حماس در غزه در حالی که لباس «نظامی» بر تن داشته است و مسلح در حال نبرد بوده است، به همراه جمعی از فرماندهان ارشد حماس به شهادت رسیدند. 

این رسانه ها البته در ادامه ادعای خبری خود، اطلاع دادند که پیکر یحیی سنوار و فرماندهان به شهادت رسیده جهت انجام آزمایش دی.ان.ای به اراضی اشغالی فلسطین منتقل شده است که پس از انجام آزمایش های لازم، به دریا انداخته خواهند شد! 

اگر چه برخی اخبار پراکنده و اطلاعیه هایی که صحت آن تأیید نشده است، این خبر صهیونیست ها را تکذیب کرده اند، اما به نظر می رسد در نهایت خبر شهادت یحیی سنوار توسط حماس تأیید شود.
 
یحیی سنوار، از برجسته‌ترین رهبران جنبش حماس و فرماندهان نظامی این گروه در نوار غزه، در سال ۱۹۶۲ در اردوگاه پناهندگان خان یونس به دنیا آمد. از نوجوانی به فعالیت‌های سیاسی و نظامی علیه اشغالگری اسرائیل گرایش پیدا کرد و به جنبش حماس پیوست.

یحیی إبراهیم حسن السِنوار (زاده 29 اکتبر 1962 - شهادت 17 اکتبر 2024 ) که با کنیه ابو ابراهیم شناخته می‌شود، رئیس دفتر سیاسی حماس و رئیس حکومت حماس در نوار غزه بود. سنوار، بنیان‌گذار سرویس امنیتی حماس، با نام «مجد» است که با پرونده‌های امنیت داخلی سر و کار دارد.

اسرائیل بارها وعدهٔ حذف سنوار را داده بود و او در صدر فهرست افراد تحت تعقیب اسرائیل قرار داشت. سنوار معتقد بود که اسرائیل باید نابود شود و تأکید کرده بود که جایی برای یهودیان در فلسطین نیست.

یحیی سنوار علاوه بر تاکید بر مبارزه نظامی، گاهی از مذاکرات غیرمستقیم با اسرائیل برای تبادل زندانیان یا کاهش تنش‌ها نیز حمایت می‌کرد. با وجود این، او همچنان بر مواضع خود در مقابله با اشغالگری اسرائیل و دفاع از حقوق فلسطینیان پایبند بود و به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته در صحنه سیاسی و نظامی فلسطین و طراح اصلی عملیات طوفان الاقصی شناخته می‌شد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 41445

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/41445/یحیی-سنوار-شهادت-رسید

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir