کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در جریان تشریح دستاوردهای شرکت در اجلاس IPU

قالیباف: همه تلاش ما در ژنو رساندن صدای مظلومیت مردم فلسطین و لبنان به جهان بود

ایران از هر تصمیم ملت و دولت لبنان حمایت می‌کند

25 مهر 1403 ساعت 6:50

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از بازگشت از ژنو و در جریان تشریح دستاوردهای شرکت در اجلاس اتحادیه بین المجالس، گفت: همه تلاش ما در ژنو رساندن صدای مظلومیت مردم فلسطین و لبنان به جهان بود. با وجود شهادت فرماندهان بزرگی چون سید حسن نصرالله، جبهه مقاومت با سرعت باور نکردنی خود را بازسازی کرده است.


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، محمد باقر قالیباف سه شنبه شب ۲۴ مهر ۱۴۰۳ پس از بازگشت از ژنو، در تشریح دستاوردهای شرکت در اجلاس اتحادیه بین المجالس (IPU) افزود: در سفر به بیروت پیام حمایت ایران را به ملت شجاع غزه و لبنان ابلاغ کردم و هر تصمیمی که ملت و دولت لبنان بگیرد، جمهوری اسلامی ایران از آن حمایت می کند.

قالیباف ادامه داد: با وجود شهادت فرماندهان بزرگی چون سید حسن نصرالله، جبهه مقاومت با سرعت باور نکردنی خود را بازسازی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: همه تلاش ما در ژنو رساندن صدای مظلومیت مردم فلسطین و لبنان به جهان بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی عصر شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ پس از حضور در لبنان و دیدار با مقامات این کشور برای شرکت در اجلاس بین‌المجالس جهانی(IPU) عازم ژنو شد.

قالیباف در جریان این سفر ضمن ایراد سخنرانی در صدوچهل‌ونهمین مجمع بین‌المللی اتحادیه بین‌المجالس جهانی(IPU) و مجمع اتحادیه بین المجالس اسلامی(PUIC) با با روسای مجالس ملی امارات، الجزایر، آذربایجان، عراق، ترکیه و زیمبابوه و رئیس دوره ای اتحادیه بین المجالس (IPU) نیز دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس قوه مقننه ضمن اظهار نظر درخصوص موضوع اصلی این دوره از اجلاس که پیرامون استفاده از هوش مصنوعی بود، مسأله جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان را محور سخنرانی ها و دیدارهای خود قرار داد و از پارلمان‌های کشورهای حاضر خواست اقدام عملیاتی علیه جنایات این رژیم صورت داده و مسیری امن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق جنگ زده باز کنند.

قالیباف پیش از حضور در ژنو، سفر یک‌روزه ای به بیروت داشت و از نزدیک از مناطق جنگ زده بازدید کرد و در جریان اوضاع قرار گرفت و پس از چند دیدار با مقامات لبنانی، در نهایت به سمت ژنو حرکت کرد تا پیام جنگ زدگان و آوارگان را در این اجلاس بین المللی به گوش جهانیان برساند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 41405

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/41405/قالیباف-همه-تلاش-ژنو-رساندن-صدای-مظلومیت-مردم-فلسطین-لبنان-جهان

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir