کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در نشست «دولت چهاردهم و شبکه ملی تنظیم‌گری»

ظریف: نگرش دولت چهاردهم به تصدی‌گری و تنظیم‌گری، اعتدالی است

اعتقاد به تصدی‌گری یا تنظیم‌گری صرف دولت نداریم

23 مهر 1403 ساعت 17:30

معاون راهبردی رئیس جمهور با تأکید بر این‌که وظیفه دولت است که در اموری مانند آموزش، بهداشت و محیط زیست بر اساس مقررات داخلی کشور و قوانین بین‌المللی تصدی‌گری کند و در بخش‌هایی هم تنظیم‌گری کند، تصریح کرد: دولت چهاردهم به وضعیت میانه بین تصدی‌گری و تنظیم‌گری معتقد است، البته در همه امور نمی‌توانیم تنظیم‌گری کنیم، به ویژه در مواردی که انجام آن امور وظیفه دولت محسوب می‌شود.


به گزارش سرویس سیاسی ایصال نیوز، محمدجواد ظریف عصر امروز در نشست «دولت چهاردهم و شبکه ملی تنظیم‌گری» که در معاونت راهبردی ریاست جمهوری برگزار شد با بیان اینکه سیاست‌نامه‌ای که امروز بررسی می‌شود درباره تنظیم‌گری است که از سوی مرکز بررسی‌های استراتژیک انجام شده است، گفت: ما وارث یک ویرانه نشدیم و اینجا آباد تحویل ما شده است.

وی افزود: ما در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری آمادگی داریم که چنین موضوعاتی را پیگیری کنیم. نگرش دولت دکتر پزشکیان به موضوع تنظیم‌گری یک نگرش میانه و اعتدالی است‌.

معاون راهبردی رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما اعتقاد به تصدی‌گری یا تنظیم‌گری صرف دولت نداریم بلکه به یک راه میانه توجه می‌کنیم.

ظریف گفت: وظیفه دولت است که در اموری مانند آموزش، بهداشت، محیط زیست براساس مقررات داخلی کشور و قوانین بین‌المللی در بخش‌هایی تصدی‌گری کند و در بخش‌هایی هم تنظیم‌گری کند، اما در موضوع بخش خصوصی باید بیشتر تنظیم‌گر باشد.

وی با بیان اینکه دولت به وضعیت میانه بین تصدی‌گری و تنظیم‌گری معتقد است، افزود: البته در همه امور نمی‌توانیم تنظیم‌گری کنیم، به ویژه در مواردی که انجام آن امور وظیفه دولت محسوب می‌شود.

معاون راهبردی رئیس‌جمهور با طرح این پرسش که یکی از تصمیمات دولت باید این باشد که کجا تنظیم‌گری انجام شود؟، اعلام کرد: در معاونت راهبردی روند مقدماتی در پاسخ به این پرسش طی می‌شود تا در مراحل بعدی جایگاه بهینه خود را به دست آورد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 41369

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/41369/ظریف-نگرش-دولت-چهاردهم-تصدی-گری-تنظیم-گری-اعتدالی

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir