کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بحرین: آتش‌بس فوری در غزه و تشکیل کشور مستقل فلسطین ضروری است

4 مهر 1403 ساعت 14:19

ولیعهد و نخست‌وزیر بحرین در مجمع عمومی سازمان ملل خواستار اصلاح ساختار سازمان ملل شد و همچنین با اشاره به تحولات منطقه و جنایات صهیونیست‌ها گفت آتش‌بس فوری باید اجرا شده و اتخاذ مسیری مطمئن و غیر قابل برگشت برای تشکیل کشور مستقل فلسطین باید هم‌اکنون محقق شود.


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد و نخست‌وزیر بحرین در سخنرانی خود در نیویورک با بیان اینکه سیستم‌هایی که برای حمایت از نظام بین‌المللی طراحی شده‌اند، ۸۰ سال پس از شکل‌گیری امروز تحت فشار هستند، گفت: در سایه تهدیدها و چالش‌هایی که بشریت با آن مواجه است، سازمان ملل متحد باید به طور جمعی تکامل یابد.

طبق گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، وی گفت کشورش از درخواست‌ها برای اصلاح سازمان ملل برای اطمینان از منعکس شدن «واقعیت‌های ژئوپلیتیک کنونی» حمایت می‌کند و چنین اصلاحاتی باید جامع و مبتنی بر اجماع باشد و همه نهادهای تصمیم‌گیر از جمله شورای امنیت را شامل شود.

سلمان بن حمد آل خلیفه ادامه داد: اگر ما با اراده و عزم جمعی به دنبال تدوین چارچوب بین‌المللی جدید مبتنی بر ارزش‌های مشترک بوده و متعهد به چندجانبه‌گرایی باشیم، چالش‌های فعلی جهان حل‌شدنی خواهند بود.

وی افزود: سازمان ملل متحد به‌عنوان یک ستون ثبات تأسیس شد، زیرا جهان برای جلوگیری از وقوع فجایع با تدوین و اجرای قوانین بین‌المللی، پیشبرد کار دیپلماتیک و اجماع در سطح بین‌المللی، سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه، بر آن تکیه کرد و سازمان ملل و نهادهای آن طی سال‌های گذشته برای حفظ صلح و به‌عنوان یک سنگر محکم برای انعکاس روحیه مسئولیت مدنی بین‌المللی کار کرده‌اند.

ولیعهد بحرین با اشاره به جنگ غزه نیز اضافه کرد: در غزه شاهد هستیم که ملت برادر فلسطین در یک فاجعه انسانی بی‌سابقه به سر می‌برند که جان بیش از ۴۰ هزار نفر را گرفته است و بسیاری از آنها زن و کودک هستند. حفاظت از جان بی‌گناهان مورد حمایت قوانین بین‌المللی است و یک ضرورت اخلاقی و مسئولیت شرعی است.

وی در این باره تصریح کرد: واضح است که آنچه باید اجرا شود، آتش‌بس فوری، آزادی همه اسرا و اتخاذ مسیری مطمئن و غیر قابل برگشت برای تشکیل کشور مستقل فلسطین است و این باید هم‌اکنون محقق شود؛ چراکه به دستیابی به یک صلح جامع و پایدار کمک می‌کند و در نتیجه آن امنیت و رفاه را برای همه کشورهای منطقه ما تضمین خواهد شد و از گسترش یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر جلوگیری کند.

این مقام بحرینی همچنین گفت: در غرب نیز با ادامه درگیری‌های لاینحل در اوکراین، شاهد رنج گسترده‌ای هستیم و در شرق شاهد افزایش تنش در دریای چین جنوبی هستیم که نگرانی‌های جدی را نسبت به تشدید نظامی تنش در مقیاس وسیع و وخامت اوضاع بین‌المللی را برانگیخته است.

ولیعهد بحرین در پایان سخنان خود گفت: بیایید با هم بر مسئولیت مشترک خود برای حمایت و حفاظت از کرامت انسانی تاکید کنیم و اطمینان حاصل کنیم که نظام بین‌المللی به‌عنوان نیرویی برای انجام اقدامات مثبت برای جهانیان باقی خواهد ماند. ا یسنا 

انتهای پیام/*


کد مطلب: 40894

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/40894/بحرین-آتش-بس-فوری-غزه-تشکیل-کشور-مستقل-فلسطین-ضروری

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir