کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در واکنش به تداوم جنایات صهیونیست ها در غزه

اردوغان از ناکارآمدی نهادها و سازمان‌های جهانی انتقاد کرد

اسلام‌هراسی در غرب، اپیدمی بزرگ شده است

2 مهر 1403 ساعت 11:45

رئیس‌ جمهور ترکیه ضمن انتقاد از ناکارآمدی نهاد و سازمان‌های جهانی تاکید کرد این نهاد و سازمان‌های بین‌المللی هیچ گام موثری برای توقف ظلم در غزه و جلوگیری از قتل‌عام اسرائیل برنداشتند.


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در دیدار ضیافت شام با نمایندگان جامعه ترک-آمریکایی که توسط کمیته راهبری ملی ترکیه-آمریکایی (TASC) در نیویورک برگزار شد، اظهار داشت: دیگر سیستم جهانی تمام کارایی و اعتبار خود را از دست داده است.

اردوغان ضمن انتقاد از عملکرد نهاد و سازمان‌های بین‌المللی اذعان داشت: نهادهایی که وظیفه آنها تامین صلح و امنیت است در حال فروپاشی اخلاقی آشکار هستند.

رئیس‌ جمهور ترکیه تاکید کرد: نهاد و سازمان‌های بین‌المللی هیچ گام موثری برای توقف ظلم در غزه و جلوگیری از قتل‌عام اسرائیل برنداشتند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در حالی که این همه ظلم در حال وقوع است، هیچ واکنش خاصی از سوی دولت‌ها به جز تعداد انگشت شماری از مردم شجاع مشاهده نشد، همچنین نهادها و سازمان‌های جهانی هیچ گام موثری برای توقف ظلم در غزه و جلوگیری از کشتارهای اسرائیل برنداشتند.

وی درباره تنش اخیر در لبنان گفت: حملات اخیر علیه لبنان و آخرین اظهارات اسرائیل مظهر تلاش آنها برای گسترش جنگ در منطقه است.

وی با اشاره به گسترش اسلام‌هراسی در غرب خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر اسلام‌هراسی و بیگانه‌هراسی در کشورهای غربی بالاخص اروپا به یک اپیدمی بزرگ تبدیل شده است که آرامش شهروندان ما را تهدید می‌کند.

اردوغان درباره انتخابات پیش رو در آمریکا نیز گفت: نتیجه انتخابات هر چه باشد دیدگاه ما نسبت به واشنگتن، گفتمان سطح بالا در روابطمان تغییر نخواهد کرد.

انهای پیام/*


کد مطلب: 40846

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/40846/اردوغان-ناکارآمدی-نهادها-سازمان-های-جهانی-انتقاد

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir