کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار خراسان جنوبی خبر داد

شمار فوتی‌های حادثه معدن طبس به ۳۸ نفر رسید

۱۴ معدن‌کار دیگر هنوز محبوس‌اند

2 مهر 1403 ساعت 10:13

استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون شمار فوتی‌های حادثه معدن زغال سنگ طبس به ۳۸ نفر رسیده و ۱۴ نفر دیگر در بلوک C محبوس هستند.


به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، جواد قناعت روز دوشنبه در حاشیه بازدید از معدن حادثه دیده طبس در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت به مردم ایران به ویژه خانواده‌های داغدیده این حادثه افزود: بعد از وقوع حادثه معدن طبس در شامگاه شنبه همه امکانات استان بسیج شد تا عملیات امدادی در ۲ بلوک B و C با سرعت انجام شود.

وی گفت: در بلوک B تعداد ۴۷ نفر از کارگران محبوس شده بودند که ۳۰ نفر فوت و پیکر آنها به بیرون منتقل شد همچنین ۱۷ نفر مصدوم شدند که اکنون ۱۰ نفر بستری و مابقی ترخیص شده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: بعد از اتمام عملیات امدادی در بلوک B از دیروز همه تمرکز گروه امداد و نجات بر بلوک C گذاشته شد، در این معدن ۲۲ کارگر مشغول به کار بودند که تا این لحظه اجساد هشت نفر به بیرون منتقل و ۱۴ نفر همچنان محبوس هستند.

وی با بیان اینکه عملیات امداد و نجات در این معدن همچنان ادامه دارد گفت: هشت گروه تخصصی پنج نفره HSE معادن زغال سنگ که در این زمینه آموزش دیده اند، مشغول انجام عملیات امدادی هستند.

قناعت تصریح کرد: تراکم گاز در مسیر تونل بلوک C به خصوص انتهای معدن بسیار بالاست که این موضوع عملیات امدادی و تخلیه را مقداری با کندی مواجه کرده اما به صورت مستمر در حال انجام است تا به کارگاه برسند.

وی اضافه کرد: اکنون نایب رئیس مجلس و هیات همراه، اعضای کمیسیون صنایع و معادن، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در منطقه حضور دارند و جلسات متعددی برگزار شده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ستاد مدیریت بحران در خصوص حادثه معدن طبس نیز شب گذشته با حضور وزیر کشور و سایر وزرا در محل فرمانداری شهرستان برگزار و موضوعات متعددی مطرح شد.

وی افزود: تصمیم گرفته شد گروه‌های کارشناسی با افراد فنی و تخصصی از وزارتخانه‌های صمت، کار و سایر مجموعه‌ها تشکیل و ابعاد حادثه را بررسی کنند لذا اعلام علت حادثه توسط این گروه اعلام خواهد شد.

قناعت گفت: امیدواریم در ساعات آینده پیکر سایر جان باختگان از معدن به بیرون منتقل شود و وضعیت این بلوک مشخص و از حال بحران خارج شویم.

حادثه انفجار ۲ معدن شرکت معدنجو طبس حوالی ساعت ۲۱ شامگاه شنبه ۳۱ شهریور رخ داد و تصاعد آنی گاز متان سبب شد ۶۹ کارگر در این معادن محبوس شوند. ا یر نا

انتهای پیام/*


کد مطلب: 40845

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/40845/شمار-فوتی-های-حادثه-معدن-طبس-۳۸-نفر-رسید

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir