کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امریکا از اتباعش خواست لبنان را ترک کنند

1 مهر 1403 ساعت 5:40

وزارت خارجه آمریکا بامداد یکشنبه از شهروندان آمریکایی خواست تا زمانی که پروازهای تجاری برای خروج از لبنان در دسترس است این کشور را ترک کنند.


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: به دلیل ماهیت پیش‌بینی‌ناپذیر مناقشه جاری میان حزب‌الله و اسرائیل و انفجارهای اخیر لبنان از جلمه در بیروت، سفارت آمریکا از شهروندان آمریکایی می‌خواهد تا زمانی که همچنان گزینه‌های تجاری در دسترس است، لبنان را ترک کنند.

این وزارتخانه افزود: در حال حاضر، پروازهای تجاری در دسترس است اما ظرفیت آنها کاهش یافته است. اگر اوضاع امنیتی وخیم شود، ممکن است که گزینه‌های تجاری برای ترک آن کشور غیرقابل دسترس باشد.

آمریکا در اواخر ماه ژوئیه نیز از شهروندان خود خواست که به لبنان «سفر نکنند.»

رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دست‌کم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از چهار هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم و بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی روز جمعه نیز به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت حمله کرد و یک ساختمان را هدف قرار داد که منجر به شهادت ۱۶ نفر از جمله شهادت ابراهیم عقیل از فرماندهان جهادی حزب الله لبنان و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان، همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و تاوان سختی خواهد پرداخت.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 40810

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/40810/امریکا-اتباعش-خواست-لبنان-ترک-کنند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir