کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد

آمار جدید از شمار شهدا و زخمی‌های انفجارهای تروریستی در لبنان

برخی از مجامع حقوق بشری محاکمه اسرائیل را خواستار شدند

29 شهريور 1403 ساعت 14:17

وزیر بهداشت لبنان امروز (پنجشنبه) آمار جدیدی از شمار شهدا و زخمی‌ها ی انفجارهای تروریستی از سوی رژیم صهیونیستی ناشی از تجهیزات ارتباطی، طی دو روز گذشته در کشورش را اعلام کرد.


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، فراس الابیض وزیر بهداشت موقت لبنان اعلام کرد: بر اثر انفجار تجهیزات ارتباطی طی دو روز گذشته، بر اساس آمار وزارت بهداشت، 32 نفر شهید و هزاران لبنانی زخمی شده اند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با زیاد مکاری وزیر اطلاعات لبنان، خاطرنشان کرد: ما طی این جنایت های تروریستی در دو روز گذشته در لبنان شاهد انسجام بسیاری بودیم که در میان مردم به وجود آمده است.

پیش از این وزارت بهداشت لبنان تعداد تلفات انفجار دستگاه‌های ارتباطی در روز چهارشنبه (دیروز) رابه 20 شهید و 450 زخمی اعلام کرده بود.

د‌رهمین حال خبرنگار العالم در لبنان پس از حمله پیجری رژیم صهیونیستی طی روز سه شنبه (27 شهریور ماه) در گزارشی اعلام کرد که شمار مجروحان ناشی از حمله جنایتکارانه پیجری به حدود ٣ هزار نفر رسیده است؛ ١٨٠٠ نفر پس از مداوا از بیمارستان مرخص شده‌اند اما ٢٠٠ نفر به دلیل شدت جراحات هنوز تحت درمان هستند. تعداد شهدا نیز به ١١ نفر رسیده است.

اما رژیم صهیونیستی در روز چهارشنبه (28 شهریور ماه) ، دومین مرحله از عملیات تروریستی خود علیه شبکه‌های ارتباطی علیه حزب الله و مردم لبنان را انجام داد.

در همین حال جنبش مقاومت اسلامی لبنان بامداد امروز (پنجشنبه) شهادت ۱۶ نفر از نیروهای خود را که طی ساعات اخیر براثر حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، تأیید کرد.

رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه (27 شهریور ماه) در اقدامی جنایتکارانه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام (پیجر) در لبنان را منفجر کرد. این دستگاه‌ها طبق بیانیه حزب الله لبنان توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود.

پس از انفجارهای روز سه شنبه حزب الله لبنان در بیانیه ای با تاکید بر اینکه جنایت رژیم صهیونیستی عزم نیروهای مقاومت را برای جهاد دوچندان می کند خاطرنشان کرد که رژیم اشغالگر، به خاطر این جنایت تاوان سختی خواهد داد.

خاطرنشان می شود که پس از انفجارهای روز سه شنبه دستگاهای ارتباطی پیجر در لبنان، عصر چهارشنبه (28 شهریور ماه)‌ در موج دوم انفجار دستگاه‌های ارتباطی صدای چندین انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت و تعدادی دیگر از مناطق لبنان شنیده شد. در پی انفجار این دستگاه‌ها، داخل تعدادی از آپارتمان‌ها، خودروها و موتورسیکلت‌ها آتش‌سوزی رخ داد.

به دنبال حملات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه لبنان، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، خواستار تحقیقات مستقل، جامع و شفاف در مورد این انفجارها شد و گفت: کسانی که دستور انجام چنین حملاتی را داده‌اند، باید پاسخگو باشند.

ولکر تورک، در بیانیه ای در روز چهارشنبه، افزود: "انفجارهایی که دیروز (سه شنبه) در مقیاس وسیع و به طور همزمان در لبنان و سوریه ، که در نتیجه انفجار دستگاه های پیجر رخ داده و منجر به کشته شدن حداقل 12 نفر از جمله دو کودک و جراحات شدید هزاران نفر شده بسیار شوک آور و اثرات آن بر غیرنظامیان غیرقابل قبول است. العا لم 

انتهای پیام/*


کد مطلب: 40750

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/40750/آمار-جدید-شمار-شهدا-زخمی-های-انفجارهای-تروریستی-لبنان

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir