کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقوع انفجارهای پر تعداد و گسترده در جنوب بیروت در پی هک دستگاه‌های بی سیم و انفجار آنها

27 شهريور 1403 ساعت 16:20

منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی مجتمع حضرت زینب(س) در ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند. بر اساس گزارش منابع لبنانی وسایل ارتباطی نیروهای حزب‌الله در تعدادی از مناطق لبنان منفجر شد. گزارش ها حکایت از وقوع انفجارهای متعدد و گسترده در جنوب بیروت در پی هک دستگاه‌های بی سیم و پیجر می‌کند.


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، یک منبع امنیتی به الجزیره گفته که انفجار سیستم های ارتباطی در لبنان ناشی از هک به وسیله تکنولوژی بی سیم بوده است.

وزیر بهداشت لبنان از شهادت ۹ نفر و زخمی شدن حدود ۲۷۵۰ نفر در انفجار دستگاه‌های پیجر در این کشور خبر داد (جزئیات بیشتر).

حزب‌الله لبنان بیانیه‌ای را درباره ماهیت و شکل انفجارهای امروز در لبنان صادر کرد و از تحقیقات خود درباره دلیل این انفجارهای همزمان خبر داد.

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز سه‌شنبه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام «پیجر» که توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، «به شکل مبهمی منفجر شدند» و طی آن یک دختربچه و ۲ برادر ما کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند

سیستم های اتصالی که برخی از نیروهای حزب الله آنرا حمل می کردند در برخی از مناطق لبنان منفجر شد، انفجار سیستم های ارتباطی در برخی از مناطق ضاحیه جنوبی بیروت و البقاع و جنوب لبنان صورت گرفت.

رادیو رسمی اسرائیل همزمان با وقوع این انفجارها مدعی شد که گالانت و مسئولان سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی رایزنی های گسترده‌ای را از صبح امروز درباره لبنان انجام داده اند.

*وزارت بهداشت لبنان در اطلاعیه ای از شهروندان لبنانی خواست که دستگاه های پیجر را از خود دور کنند

وزارت بهداشت لبنان بسیج فوری نیروها در بیمارستان‌ها و افزایش سطح آمادگی آنها برای خدمات رسانی به مجروحان را خواستار شد. وزارت بهداشت گزارش داد که حدود 200 مجروح بر اثر انفجار وسایل ارتباطی تاکنون گزارش شده است. این وزارت‌خانه از همه شهروندانی که دستگاه های پیجر دارند می خواهیم فورا آنها را دور بیندازند.

رویترز به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که بیش از هزار و ۲۰۰ نفر در لبنان بر اثر انفجار وسایل ارتباطی مجروح شدند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 40705

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/40705/وقوع-انفجارهای-پر-تعداد-گسترده-جنوب-بیروت-پی-هک-دستگاه-های-بی-سیم-انفجار

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir