کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رجب طیب اردوغان: عاملان نسل کشی غزه محاکمه خواهند شد

24 شهريور 1403 ساعت 19:40

رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی بر قطعی بودن محاکمه سران رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات علیه فلسطینی‌ها تاکید کرد.


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی اظهار داشت: امروز در غزه و اراضی اشغالی فلسطین شاهد کشتاری شبیه کشتار بوسنی و هرزگوین در دهه ۱۹۹۰ هستیم.

وی گفت: مسببین کشتارها در غزه نیز مانند عوامل نسل‌کشی سربرنیتسا در دادگاه‌های بین‌المللی محکوم خواهند شد.

اردوغان افزود: اسرائیل را در رابطه با کشتار ۴۱ هزار نفر در غزه و همچنین قتل «عایشه‌نور ازگی ایگی» شهروند آمریکایی - ترکیه‌ای در کرانه باختری پاسخگو خواهیم کرد.

رئیس جمهوری ترکیه پیشتر نیز همبستگی و اتحاد کشورهای اسلامی را برای متوقف کردن تروریسم رژیم صهیونیستی، ضروری دانسته و تاکید کرده بود پس از اشغال کرانه باختری، اسرائیل به خاک اردن، سوریه، ترکیه و لبنان چشم طمع خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، در حالی‌ که جنگ مرگبار غزه دوازدهمین ماه خود را سپری می‌کند، رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس با میانجی‌گری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش، مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌وخیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر یکی از مهمترین نکات مورد اختلاف، اصرار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اشغال محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر است و این درحالی است ‌که حماس بر عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از این منطقه اصرار دارد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر پیشتر اعلام کرده بود که «دیوید بارنیا» رئیس موساد، اخیرا بر اصرار این رژیم بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا طی مرحله اول از توافق، تاکید و ادعا کرده که عقب‌نشینی از این منطقه در مرحله دوم انجام می‌شود. آ نا تو لی

انتهای پیام/*


کد مطلب: 40635

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/40635/رجب-طیب-اردوغان-عاملان-نسل-کشی-غزه-محاکمه-خواهند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir