کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اصرار نتانیاهو بر از سرگیری جنگ پس از آتش‌بس

28 مرداد 1403 ساعت 8:40

روزنامه عبری «اسرائیل امروز» به نقل از یک منبع سیاسی نوشت: «بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مصمم به از سرگیری جنگ پس از اتمام توافق با حماس است و از آمریکا تعهد کتبی می‌خواهد."


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، این منابع آگاه از مذاکرات، از پیشرفت قابل توجهی در زمینه‌های مختلف با میانجی‌گران خبر دادند.

گفتنی است تلاش‌ کشورهای میانجی، یعنی ایالات متحده، قطر و مصر، برای دستیابی به توافق آتش‌بس در باریکه غزه و تبادل اسرا ادامه دارد و رژیم صهیونیستی نیز از "خوش‌بینی محتاطانه" سخن می‌گوید.

دوحه، پایتخت قطر، روزهای پنج‌شنبه و جمعه گذشته، پس از درخواست کشورهای میانجی برای از سرگیری مذاکرات با هدف انعقاد توافق میان رژیم اشغالگر و حماس، شاهد دو دور جدید مذاکرات غیرمستقیم درباره آتش‌بس در باریکه غزه بود

تیم مذاکره‌کننده "اسرائیلی" شرکت‌کننده در مذاکرات، در تماسی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره احتمال پیشبرد توافق بر اساس پیشنهاد ارائه‌شده ایالات متحده، ابراز «خوش‌بینی محتاطانه» کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز به نوبه خود نسبت به دستیابی به آتش‌بس و توافق مبادله‌ در باریکه غزه ابراز خوش‌بینی کرد و گفت: من خوشبین هستم، اما مسائل دیگری نیز وجود دارد وفکر می‌کنم ما یک شانس داریم.»

از سوی دیگر، سامی ابوزهری، رهبر حماس به خبرگزاری فرانسه گفت: «گفت‌وگو درباره نزدیک شدن به توافق آتش‌بس یک توهم است».

وی با تاکید بر اینکه "رژیم اشغالگر همچنان مانع همه تلاش‌ها برای انعقاد هرگونه توافقی است"، افزود: ما با توافق یا مذاکرات واقعی مواجه نبوده، بلکه با تحمیل دیکته‌های آمریکا روبرو هستیم.

نیروهای رژیم اشغالگر در بحبوحه وضعیت انسانی فاجعه بار ناشی از محاصره، به نسل‌کشی در باریکه غزه برای 317 مین روز متوالی ادامه می‌دهند

همچنین هواپیماهای رژیم اشغالگر به مناطق مختلف باریکه غزه یورش برده و با هدف قرار دادن منازل، آوارگان و خیابان‌ها، ده‌ها نفر را به شهادت رسنده یا زخمی کردند.

بمباران چندین منطقه در باریکه غزه توسط رژیم صهیونیستی بامداد روز شنبه دست کم 11 شهروند شهید و شماری زخمی بر جای گذاشت .

به دنبال بمباران خیمه‌های آوارگان در شهرک الزوایده در مرکز باریکه غزه توسط هواپیماهای جنگی رژیم اشغالگر، 10 شهروند شهید و شماری دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، هواپیماهای ارتش رژیم اشغالگر اعلامیه‌هایی را پخش کرده و از ساکنان و آوارگان مناطق مرکزی و جنوبی باریکه غزه خواستند فوراً محله‌های شرق دیرالبلاح و نواحی شمال غربی شهر خان یونس یعنی القراره، المواصی، الجلاء، شهرک حمد و النصر را تخلیه کنند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 40085

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/40085/اصرار-نتانیاهو-سرگیری-جنگ-آتش-بس

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir