کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعلیق مذاکرات آتش‌بس در غزه

10 مرداد 1403 ساعت 21:39

به دنبال ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، این جنبش مذاکرات آتش‌بس و مبادله اسرا را به حال تعلیق درآورده است.


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، روزنامه فرامنطقه‌ای "رای الیوم" به نقل از منابعی نوشت حماس به میانجیگران اطلاع داده که اوضاع بعد از ترور هنیه مانند قبل از آن نیست و از این پس شروط دشوار و جدیدی بر رژیم صهیونیستی تحمیل خواهد شد.

این منابع تأیید کردند که تصمیم جنبش مبنی بر تعلیق مذاکرات ظرف چند ساعت آینده به میانجیگران مصری و قطری اعلام خواهد شد و پرونده‌های مزبور برای مدتی طولانی متوقف می‌شود.

بنا به این گزارش، تصمیم حماس پس از آن اتخاذ شد که رژیم صهیونیستی با ترور هنیه تمام خطوط قرمز را نقض کرد.

به گزارش رسانه‌های عبری، "جو بایدن" رئیس‌جمهور آمریکا اوایل ژوئن گذشته، شروط توافق برای توقف جنگ و آزادی اسرا را ارائه کرد که حماس در آن زمان آن را پذیرفت اما نتانیاهو شروط جدیدی را به آن اضافه کرد که "یوآو گالانت" وزیر جنگ و "دیوید بارنیاع" رئیس موساد معتقد بودند دستیابی به توافق را با مشکل مواجه می‌‌کند.

این شرایط شامل ممانعت از بازگشت رزمندگان فلسطینی از جنوب غزه به شمال آن و باقی ماندن ارتش صهیونیستی در محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر است که این رژیم سیطره خود بر آن در 29 مه را اعلام کرده بود.

ماه‌هاست که تلاش‌های میانجی‌گری به رهبری آمریکا، قطر و مصر برای دستیابی به توافق بین رژیم صهیونیستی و حماس در زمینه‌هایی مانند تبادل اسرا و آتش‌بس در جریان است که منجر به تضمین ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شد اما نتانیاهو ضمن مخالفت با خواسته‌های محاس برای توقف جنگ در مسیر این میانجیگری مانع ایجاد نمود.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 39730

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/39730/تعلیق-مذاکرات-آتش-بس-غزه

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir