کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در گفتگو با وزیر خارجه آلمان

باقری: تعطیلی مراکز اسلامی، در راستای اسلام‌ستیزی است

دولت آلمان باید تبعات اقدام خود را بپذیرد

6 مرداد 1403 ساعت 20:37

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه آلمان تعطیلی مراکز اسلامی در این کشور را اقدامی سیاسی و در راستای اسلام‌ستیزی و تامین منافع رژیم صهیونیستی خواند و گفت: دولت آلمان باید تبعات آن را بپذیرد.


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه عصر شنبه ششم مرداد ماه با آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان تلفنی گفت‌وگو کرد.

باقری در این تماس تلفنی درباره اقدام غیرقانونی و مغایر با حقوق بشر پلیس آلمان در بستن مراکز اسلامی در آلمان از جمله مرکز اسلامی هامبورگ گفت‌وگو کرد.

وزیر کشور آلمان چهارشنبه (سوم مرداد) تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ را با ادعای حمایت از حزب‌الله لبنان اعلام کرد. علاوه بر این، چهار مسجد دیگر نیز تعطیل شدند.

اقدام پلیس آلمان در بستن تعدادی از مراکز اسلامی در این کشور با واکنش ایران مواجه شد و در همین ارتباط سفیر این کشور در تهران روز چهارشنبه سوم مرداد ماه به وزارت امور خارجه احضار و ضمن محکوم کردن این اقدام خصمانه، در مورد پیامدهای اینگونه اقدامات مخرب به دولت آلمان هشدار داده شد.

در همین خصوص علی باقری امروز در تماس تلفنی با وزیر خارجه آلمان ضمن ابراز نارضایتی از اقدام اخیر صورت گرفته و همچنین محکومیت شدید آن، تصریح کرد: تعطیلی مراکز اسلامی در آلمان یک اقدام کاملا سیاسی و در راستای اسلام‌ستیزی و نیز تامین منافع رژیم صهیونیستی است و دولت آلمان باید تبعات آن را بپذیرد.

این مراکز می‌توانند حقوق خود را از طریق سازوکارهای قانونی در آلمان دنبال کنند!

وزیر امور خارجه آلمان هم درباره تعطیلی این مراکز اسلامی گفت: طبق قانون، این مراکز می‌توانند حقوق خود را از طریق سازوکارهای قانونی در آلمان دنبال کنند.

خانم بائربوک در ادامه با تأکید بر ضرورت تلاش به منظور یافتن راه حل‌هایی برای حل اختلافات به‌وجود آمده، ابراز امیدواری کرد: با گفت‌وگو از مسیر دیپلماتیک موانع موجود در روابط مرتفع شوند.

در این تماس تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه، مذاکرات رفع تحریم و نیز موضوعات کنسولی بحث و تبادل نظر شد.

علی باقری پیش از این هم به این اقدام پلیس آلمان واکنش نشان داده و این اقدام را هدیه‌ای به افراط‌گرایان، خشونت‌طلبان و جریان‌های‌ حامی تروریسم خوانده و گفته بود: رژیم تروریستی اسرائیل که از هر رخدادی برای منحرف کردن افکار عمومی از نسل‌کشی فلسطینی‌ها استفاده می‌کند نیز از این اقدام پلیس آلمان استقبال کرده است.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 39646

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/39646/باقری-تعطیلی-مراکز-اسلامی-راستای-اسلام-ستیزی

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir