کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شکست غیرمنتظره راست افراطی در انتخابات پارلمانی فرانسه خشم این جناح را بر افروخت

18 تير 1403 ساعت 4:18

نتایج اولیه انتخابات پارلمانی فرانسه نشان می‌دهد ائتلاف احزاب چپ‌گرا با کسب بیشترین کرسی‌ها در جایگاه نخست قرار خواهد گرفت و حزب «امانوئل ماکرون» و جریان راست افراطی به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار خواهند داشت. جوردن باردلا رئیس حزب راست افراطی «اجتماع ملی» فرانسه ائتلاف احزاب چپ و میانه‌رو در انتخابات زودهنگام پارلمانی را «ائتلاف رسوایی» نامید و در واکنش به پیشتازی آنها در دور دوم این انتخابات گفت که کشور «به دست چپ‌های افراطی افتاد.»


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، نتایج اولیه انتخابات حاکی از آن است که در دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه که امروز (یکشنبه) برگزار شد، حزب راست افراطی «اجتماع ملی» بین ۱۳۵ تا ۱۵۵ کرسی را به دست آورده است و در رویدادی غیرمنتظره، در جایگاه سوم قرار گرفته است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ائتلاف احزاب چپ‌گرا که در انتخابات پارلمانی زودهنگام فرانسه ظهوری ناگهانی داشتند، با کسب ۱۸۰ تا ۲۱۰ کرسی، در جایگاه نخست قرار خواهد گرفت و جریان تحت حمایت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با ۱۵۵ تا ۱۷۵ کرسی، جایگاه دوم پارلمان را به خود اختصاص می‌دهد.

با این اوصاف، هیچ یک از احزاب راه‌یافته به پارلمان از اکثریت لازم برای تشکیل دولت (۲۸۹ کرسی) برخوردار نیست و حزبی که بیشتری آرا را دارد، باید برای تشکیل دولت با دیگر احزاب ائتلاف کند.

این در حالی است که در دور اول این انتخابات، جریان راست افراطی در جایگاه نخست قرار داشت و ائتلاف نوظهور احزاب چپ‌گرا جایگاه دوم را به خود اختصاص داده بود. حزب ماکرون در دور نخست انتخابات در جایگاه سوم قرار داشت و به لطف مشارکت بالای مردم فرانسه - که ناشی از نگرانی از قدرت‌گیری راست افراطی بود - توانست به دور دوم راه پیدا کند.

این انتخابات غیرمنتظره پس از آن برگزار شد که در پی موفقیت جریان راست افراطی فرانسه در انتخابات پارلمان اروپا، ماکرون پارلمان را منحل و اعلام انتخابات زودهنگام کرد، با این امید که اعتبار از دست رفته حزب خود را احیا کند.

*برافروخته شدن خشم افراطی ها در فرانسه 

جوردن باردلا رئیس حزب راست افراطی «اجتماع ملی» فرانسه ائتلاف احزاب چپ و میانه‌رو در انتخابات زودهنگام پارلمانی را «ائتلاف رسوایی» نامید و در واکنش به پیشتازی آنها در دور دوم این انتخابات گفت که کشور «به دست چپ‌های افراطی افتاد.»

واکنش خشم‌آلود جناح راست افراطی فرانسه به پیروزی چپگرایان در انتخابات پارلمانی

باردلا یکشنبه شب در جمع هواداران خود ضمن اشاره به افزایش کرسی‌های اجتماع ملی و این «پیشرفت بسیار مهم در تاریخ این حزب» اظهار کرد: این گونه ائتلاف‌های انتخاباتی، فرانسه را به آغوش چپ‌های افراطی انداخت.

وی با حمله لفظی به امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت: مکرون پس از فلج کردن نهادهای ما اکنون کشور را به سمت بلاتکلیفی و بی‌ثباتی سوق داده است. در نتیجه، وی مردم را از گونه پاسخ به مشکلات روزانه محروم کرد.

باردلا تاکید کرد که اجتماع ملی در جایگاه اپوزیسیون فعالیت‌های خود را علیه دولت افزایش خواهد داد.

آمار اولیه و نتایج نظرسنجی‌ها پس از رای‌گیری روز یکشنبه حاکی است که اجتماع ملی بر خلاف دور اول انتخابات، این بار در جایگاه سوم قرار گرفته و ائتلاف چپگرای جبهه جدید مردمی با کسب کرسی‌های بیشتر در جایگاه اول قرار گرفته است.

همچنین ائتلاف میانه‌روها که حول مکرون شکل گرفته بود در جایگاه دوم ایستاده است. با این حال، هیچ یک از ائتلاف‌ها نتوانسته‌اند اکثریت مطلق پارلمان را به دست آوردند.

کاخ الیزه یکشنبه شب در بیانیه‌ای گفت که مکرون در حال تحلیل و بررسی نتایج انتخاباتی است و منتظر می‌ماند تا تصویر کاملی از نتایج به دست آید و پس از آن تصمیم‌های لازم را اتخاذ خواهد کرد.

این بیانیه افزود: رئیس جمهور به عنوان ضامن نهادهای ما، به انتخاب مردم فرانسه احترام می‌گذارد. العا لم 

انتهای پیام/*


کد مطلب: 39209

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/39209/شکست-غیرمنتظره-راست-افراطی-انتخابات-پارلمانی-فرانسه-خشم-این-جناح-افروخت

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir