کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نفس های آخر داعش در سوریه

نبردهای امروز با داعش تعیین کننده و شکست داعش در باغوز رقم خواهد خورد

المیادین , 13 اسفند 1397 ساعت 12:51

گفته می شود تعدادی از زنان و کودکان که از دست داعش از باغوز فرار کرده اند به اردوگاههای امن منتقل شده اند. همچنین در میان نیروهای داعشی تعدادی از فرماندهان داعشی غربی و بخصوص فرانسوی وجود دارند.


به گزارش ایصال نیوز، نیروهای سوریه دمکراتیک(قسد) اعلام کردند که با پشتیبانی هوایی ائتلاف بین المللی آخرین پایگاه داعش در شهرک الباغوز را بطور کامل محاصره کرده و تا ساعاتی دیگر عملیات آزادسازی تعیین کننده خواهد.
سخنگوی نظامی حزب" قسد " تاکید کرد: نبرد با داعش امروز با نابودی آخرین پایگاه آنان در سوریه و آزادسازی باغوز به پایان خواهد رسید.
المیادین اعلام کرد ارتش دمکراتیک سوریه " قسد" می گوید از سه محور، مقر داعش را محاصره و درحال تار و مار کردن داعش هستند . اگرچه داعش با مین گذاری نقطه به نقطه این شهرک و جنگ خیابانی، به شدت در حال مقاومت است اما نیروهای قسد با به اسارت درآوردن و کشتن نیروهای داعش در حال پیشروی داخل شهرک باغوز هستند. مرفان قامشلو سخنگوی نظامیان قسد علت کندی عملیات علیه داعش در باغوز را مین گذاری وسیع منطقه توسط داعش عنوان کرد و در عین حال بر خروج ایمن زنان و کودکان از باغوز و شکست کامل داعش تاکید کرد.
سانا خبرگزاری رسمی سوریه نیز از بمباران فسفری مزارع باغوز در شرق دیرالزور توسط هواپیماهای امریکایی و ائتلاف و کشته شدن تعدادی از مردم خبر داده است .
لازم به ذکر است که " قسد " ارتش دموکراتیک سوریه (SDF)، گروهی از نیروهای سیاسی و نظامی با اکثریت کرد و همچنین عرب، آشوری، ارمنی و ترکمان است که در خلال جنگ داخلی سوریه تأسیس شد و هم پیمان امریکا و از مخالفان بشار اسد می باشد.
دولت بشار اسد به عنوان دولت قانونی سوریه، به حضور امریکا و نقش تخریبی امریکا در سوریه اعتراض جدی دارد.
انتهای پیام /*


کد مطلب: 381

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/381/نبردهای-امروز-داعش-تعیین-کننده-شکست-باغوز-رقم-خواهد-خورد

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir